Anul acesta, în plină falsă (exagerată) pandemie, sărbătorirea Cuvioasei Parascheva la Iași a avut darul să scoată la lumină situația tragică a Bisericii Ortodoxe în România. Autoritățile intervin abuziv, Biserica le mulțumește și se supără și îi critică pe credincioșii care au protestat și au forțat intrarea tuturor oamenilor să se închine. Iar peste toate, restricțiile au fost impuse din nou seara pentru a bloca accesul celor veniți de departe pentru ca sfidarea să fie răspicat exprimată și transmisă.
Totul a pornit de la deciziile controversate și vădit ilegale de interzicere a accesului celor din afara municipiului Iași să se închine la moaștele Sfintei. Chiar și PF Patriarh Daniel a denunțat acest aspect de la începutul pelerinajului într-un comunicat oficial, în care a afirmat: „Măsurile restrictive ce se impun ca absolut necesare trebuie să aibă un solid temei legal, să fie justificate în mod transparent, argumentat şi nediscriminatoriu”. Însă s-a mulțumit să-și „exprime speranța… că se va reveni cât mai curând asupra măsurii excesive de interzicere a pelerinajului de la Iași”, fără să întreprindă acțiuni clare de contestare publică a lor. Mitropolitul Teofan nici măcar acest lucru nu l-a făcut, ci doar a îndemnat „cu durere peste durere” la rugăciune, post și săvârșirea Sfintei Liturghii de departe, în contradicție evidentă cu sfaturile Sfântului Evanghelist Ioan: „Dacă vede cineva pe fratele său păcătuind – păcat nu de moarte – să se roage, şi Dumnezeu va da viaţă acelui frate, anume celor ce nu păcătuiesc de moarte. Este şi păcat de moarte; nu zic să se roage pentru acela” (1In. 5: 16). Altfel spus, pe lângă rugăciune este nevoie și de acțiune pentru că păcatele mari nu pot fi vindecate doar prin atingerea harului, ci prin mustrare și atitudine clară.
Deși mulți credincioși și preoți s-au adunat să protesteze împotriva măsurilor abuzive vineri seara, 9 octombrie, în fața Mitropoliei, nu au primit sprijinul acesteia, ci chiar au fost criticați și descurajați. Aceasta în condițiile în care manifestarea nemulțumirii în stradă rămăsese ultima soluție.
De ziua Cuvioasei, pe 14 octombrie, Sfânta Liturghie a fost ținută în afara incintei mitropolitane, cu participarea restrânsă a 500 de oameni, dar cu numeroși credincioși adunați pe lângă perimetrul desemnat de Jandarmerie. Dintre cei de pe margine au început să apară huiduieli la sfârșitul slujbei, când Mitropolitul a anunțat că nu se poate împărtăși nimeni dintre cei prezenți. Acest moment a fost surprins și de televiziuni:
Momentul a fost folosit de către un grup de oameni mai înfierbântați, care au început să strige împotriva ierarhilor, a Sinodului din Creta, a purtării măștilor și restricțiilor. Aceștia s-au manifestat chiar și înainte de a începe slujba și susțineau că sunt „împreună cu Pompiliu Diplan și (iero)monahul Teodot Rogojină din Arhiepiscopia Tomisului”. Cel puțin domnul Diplan s-a dezis de modul lor de a se exprima și momentul ales. Din relatări ale celor prezenți, se pare că Ierom. Teodot (care nu este nepomenitor) a încurajat această situație. Cert este că nu a existat un grup de nepomenitori care să fi organizat acest moment, cel mult dacă ar fi fost câțiva printre cei prezenți.
În orice caz, oamenii din jur s-au delimitat de scandalagii și au încercat să fie atenți la slujbă. Abia după aceea au început protestele în toată amploarea lor, când au fost forțate intrările la racla Cuvioasei și cordonul de jandarmi a fost spart:
La minutul 7:00 din filmarea de mai sus se vede clar cum a fost forțată intrarea, iar jandarmii nu au opus o rezistență foarte îndârjită.
Această situație a dus la unele negocieri dintre comandantul jandarmilor și reprezentanți ai protestatarilor și s-a ajuns la soluția să fie lăsați toți credincioșii să se închine, fără restricții pentru cei din afara Iașului. Această soluție a fost justificată chiar și de Ministrul de Interne, Marcel Vela ca fiind „o decizie operativă pentru a salva o situaţie care putea degenera”.
Cu toate că forțarea cordonului de jandarmi nu este o soluție reală pentru ca să poată ajunge să se închine și cei din afara orașului Iași, totuși a fost o manifestare bună, fără urmări, fără violențe ulterioare, fără tulburări. Când reprezentanții laici și bisericești nu acționează potrivit obligațiilor lor și sfidează drepturile cetățenești și ale credincioșilor unii prin abuzuri, iar ceilalți tacit, atunci Dumnezeu a lucrat în modul acesta limitat, dar binevenit.
Însă această permisiune de a se închina toată lumea nu a durat mult, ci în jurul orei 22 a fost din nou restricționat accesul celor din afara orașului, moaștele Sfintei fiind introduse în catedrală. Practic, în final a tronat sfidarea și discriminarea pelerinilor.
Mulți și-au manifestat indignarea pentru modul cum a fost gestionată această situație. După ce s-a anunțat în media că accesul este permis tuturor, au venit numeroși oameni din afară pentru a se închina, dar la fața locului nu s-a mai putut. Corect ar fi fost măcar să fie anunțată din timp reintroducerea restricțiilor ca să fie evitată această situație.
Parcă pentru a salva imaginea și a păstra discursul oficial că Biserica acceptă toate restricțiile (chiar dacă nu-i convin), vinovații de serviciu pentru așa-zisele tulburări au fost găsiți nepomenitorii, după cum relatează Activenews. În articolul lor se afirmă că „Sfânta Liturghie a fost întinată de un grup de agitatori, așa numiții „nepomenitori”…”, iar „acestui grup organizat li s-au adăugat câțiva protestatari sinceri…”. Pe lângă faptul că informațiile nu au acoperire în realitate, sunt introduse multe alte idei securiste. Chipurile, Mitropolia Moldovei și Bucovinei și mitropolitul ei, IPS Teofan, sunt ținta unor atacuri ale „serviciilor speciale moldovenești, ucrainene, respectiv rusești”. Altfel spus, acum s-a încercat discreditarea Mitropolitului prin manipulări, nu faptele lui sunt cele care-l acuză.
Culmea este că afirmațiile acestea sunt reluate și întărite pe baza unor declarații ale Pr. C-tin Sturzu, purtătorul de cuvânt al Mitropoliei. Acesta a spus: „Vorbim de niște provocări ale unor oameni, care, repet, unii s-au desprins de Biserica Ortodoxă Română sau, unii care nu s-au desprins, dar care, prin maniera în care se manifestă arată că nu înțeleg ce înseamnă o sfântă slujbă”.
Însă există și dovezi că nu nepomenitorii au fost cei care au scandat în timpul slujbei, ci relatările celor de la Astradrom, menționate mai sus, sunt adevărate:
Mai trebuie menționat că agitațiile din timpul Liturghiei au fost nesemnificative. Protestele care au urmat după aceea sunt cele care au generat anularea restricțiilor pentru cetățeni din afara orașului. Cei mai mulți au respectat momentul liturgic.
Așadar oricine iese din frontul oficial al BOR este catalogat drept extremist, asociat cu nepomenitorii ca odinioară cu legionarii și exclus. Preoții trebuie să știe de frică și să nu se „rupă” de ierarhie, chiar dacă aceasta se desparte de Hristos, capul Bisericii. Chiar și cei care mai au tresăriri de conștiință trebuie să nu mărturisească, să se alinieze, să asculte mai mult de oameni decât de Dumnezeu, fie că e vorba de Cezar, fie de arhiereii fără cuget drept-credincios.
Mai există atitudini îndrăznețe, dar care împrumută chiar din stilul corect politic și docil al ierarhiei. Complicitatea și fatalismul ierarhiei sunt înfierate, dar cu delimitarea de nepomenitori: „nu îndemn la haiducisme, nici măcar la nesupunere civică (deși asta ar fi o opțiune legitimă, după părerea mea), nici nu justific „nepomenirea”, ci la un lucru simplu, elementar: NU MAI FACEȚI VOI, PĂSTORII, TREABA PERSECUTORULU”. Păi, este fix ce au făcut și episcopii în cazul pelerinajului de Sf. Parascheva, adică au vociferat, dar au înghițit. Articolul de mai sus induce fix aceeași atitudine de acceptare tacită prin denunțare, dar fără hotărâre, cu docilitate, supunere mai degrabă față de prigonitori decât față de Hristos.
Câteva precizări despre nepomenitori: Termenul se referă, de fapt, la clericii care au întrerupt comuniunea prin nepomenirea ierarhului superior, nu și la credincioși, pentru că cei din urmă nu au cum efectiv să oprească pomenirea. Dar sunt și ei asociați pentru că-i sprijină pe preoții care au recurs la această măsură. Atitudinea aceasta se bazează îndeosebi pe canonul 15 I-II, dar și pe cele anterioare, adică 13 și 14. În canonul 13 sunt menționați monahii și mirenii care îi urmează pe cei care au rupt comuniunea cu episcopii. Deci este limpede că nepomenitorii nu aveau cum să fie prezenți la Sfânta Liturghie oficiată de ierarhii români.
Ar trebui să fie limpede că doar măsuri drastice precum întreruperea pomenirii sunt eficiente în aceste momente. Orice delăsare și compromis nu fac decât să sprijine linia desacralizantă și apostată pe care o urmează conducătorii bisericești, care urmăresc marginalizarea ortodocșilor în cadrul BOR. Nu putem sluji la doi stăpâni, și lui Hristos, și lui Veliar.
PS: Au fost formulate unele observații cu privire la crucea folosită la Sfânta Liturghie din ziua Cuvioasei. Deși nu este o greșeală relevantă, clară, totuși e de bun simț să nu fi fost utilizat un obiect cu încărcături negative, parcă sfidând sensibilitățile unora. Există cruci mult mai în spirit ortodox care ar fi putut să fie folosite.
Nu în jurul orei 22 ci mult mai devreme. Eu am ocolit perimetrul jandarmilor de la ora 19.30, începând de la blocajul de lângă Mamma Mia, unde se întâlneşte Strada C.Negruzzi cu Arhitect Cantacuzino, apoi am găsit blocaje la intersecţia străzii Săulescu cu Petru Movilă, apoi Plevnei cu Luminii şi Sfântul Andrei cu Râşcanu. La toate aceste bariere erau pâlcuri, pâlcuri de credincioşi care se rugau de jandarmi să fie lăsaţi să meargă spre rând, spuneau că aveau mai mult de două ore de când erau veniţi. Deci este probabil ca interzicerea să fi fost dispusă din nou în jurul orei 17.00 sau chiar mai devreme.
Pe mine pur şi simplu m-a zdrobit ce s-a întâmplat! În primul rând atitudinea complet execrabilă a unor jandarmi m-a băgat pur şi simplu în boală. Nu am reuşit să-mi revin nici când am ajuns la Cuvioasa. Mulţi creştini cu mâinile la gardul Mitropoliei, unii se rugau în linişte, alţii îi certau pe jandarmi, iar noi treceam prin faţa lor pe culoarele de metal ca ultimii trădători. Cine a gândit această mizerie, greu răspuns va avea de dat la judecată.
Efectiv îţi vine să faci nefăcute când vezi atât de multă batjocură, ceva nemaivăzut, de parcă acei oameni ar fi fost ciumaţi, scursura societăţii. Multe femei, foarte puţin bărbaţi, adunate pe lângă nişte jandarmi băţoşi, cu pieptul scos în faţă, scăpaţi să fie autoritari cu nişte suflete care doreau să se închine. Când am început să mă cert cu un asemenea individ a început să-mi zică că nu au dormit de la ora 5 dimineaţa, că se ceartă cu toată lumea şi altele. Dar în continuare susţin că asemenea persoane nu au ce căuta la pelerinaje. Au trecut două zile şi încă nu mi-am revenit de nervi!
Trebuie neapărat făcut ceva să nu mai fie primiţi jandarmii la pelerinajele astea. Să se organizeze la ei în staul, în cazarme, nu să facă pe haiducii cu credincioasele.
Nu se poate să faci ca pr Sturzu care mulţumea jandarmilor „că şi-au făcut datoria”. Tocmai că nu şi-au făcut-o! Nu poţi absolvi pe nimeni de obligaţia de a face o judecată morală a propriilor fapte. Jandarmii aceia au comis infracţiuni oprind credincioşii să ajungă la Cuvioasa. Au adus la îndeplinire nişte ordine vădit ilegale iar autorităţile bisericeşti pur şi simplu rulează în alt film şi îi îndreptăţesc!
Nu se poate ca părintele mitropolit să-şi ceară iertare cu 3 zile înainte de pelerinaj şi să permită această cruntă bătaie de joc la adresa credincioşilor. Ce e asta: „îmi cer iertare” şi vă las să vă umilească jandarmii că vreţi să vă închinaţi. Este pur şi simplu spălare pe mâini cu făţărnicie! Este nedemn pentru orice individ, darămite când e vorba de un ierarh. Să-i fie ruşine, ruşine, ruşine!
Foarte mulţi credincioşi s-au urcat în maşini şi au pornit spre Iaşi când au aflat că li se permite accesul la Cuvioasa, dar mulţi dintre ei au fost întorşi de poliţie pe drum, înainte de a ajunge în Iaşi.
Am ajuns la raclă pe la 9.30 iar la 10.00 a fost adusă înapoi în catedrală întrucât, spunea pr. Sturzu, că mai erau vreo 300 de persoane în curte şi că nu mai avea rost să fie ţinută afară. Dar trebuia să meargă părintele Sturzu să vadă câte alte sute erau pe la barierele jandarmilor.
Apoi, la miezul nopţii au anunţat din nou că i-au lăsat să treacă pe cei care nu se lăsaseră alungaţi de jandarmi. Ieri, la catedrală au fost foarte, foarte puţini credincioşi.
În fine, au făcut praf această sărbătoare! Asemenea înveninare şi laşitate şi discurs complet paralel cu realitatea nu-mi închipuiam să văd vreodată. Revoltător!!! Iertaţi-mă!
Dumnezeu să vă întărească!
Aşa este.Din câte ştiu Mitropolia are un protocol scris cu Jandarmeria şi ei trebuie să-l pună în aplicare. Lucrurile sunt mult mai grave decât par.
„Pe de altă parte, vreau să dau un mesaj către preoţi, către pastori, ei trebuie să fie un exemplu, ei trebuie să îndemne – şi îi felicit pe mitropolit şi pe toţi preoţii care s-au comportat exemplar în această sărbătoare (de Sfânta Parascheva – n.r.), au îndemnat oamenii la un comportament corect. Acest lucru este extrem de important, pentru că oamenii se iau după ce spun preoţii, toți credincioșii, indiferent că sunt ortodocși, catolici, penticostali, baptiști. Țin cont într-o foarte mare măsură de ce spune preotul, pastorul, și este foarte important ca toţi preoţii să îndemne oamenii la respectarea regulilor, pentru că sunt încă, din păcate, cazuri de negaţionişti chiar în sânul Bisericii, care sunt bine cunoscuţi, nu vreau să dau acum exemple, care pur şi simplu neagă existenţa pericolului, care îi îndeamnă pe oameni să bagatalizeze acest virus”, a arătat Ludovic Orban. „Este un comportament inexplicabil”, a adăugat premierul.
https://www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/social/pelerinajul-de-sf-dumitru-ludovic-orban-vom-discuta-cu-reprezentatii-bor-oamenii-se-iau-dupa-ce-spun-preotii-1385364
Fratilor, dacă au ajuns să te felicite și să îți mulțumească toti antihristii… Ce mai poti zice?!
Nu sunt nepomenitor, dar cu adevărat se satura lumea de ei, pentru că efectiv ne vând ORTODOXIA si LIBERTATEA. Iar chestia cu nepomenitorii scandalagii si psdisti si frați țigani recalcitranți sunt minciuni ABSOLUT SFRUNTATE! Să mă ierte Dumnezeu, dar se minte in cunoștință de cauză în legătură cu nepomenitorii! Și despre ceilalți, activenews! Și se pare că e o acțiune concertata, organizată si mai ales premeditata, de conturarea a viitorilor „fanatici religioși și uzurpatori ai ordinii sociale.”
Sunt supărați că au apărut în Biserică nepomenitorii, care o parte mare din ei într-adevăr a căzut grav. Dar la ce se așteptau?! La cât ecumenism a înghițit România, era și normal ca la un moment dat să apară și o mișcare împotriva acestei erezii a ereziilor! Oricum, oricine nu e deacord cu ei duhovnicește se pare că au primit și vor primi această etichetă! Papism ai fariseism. Sau cel puțin dictatură duhovnicească! Și nu incurajez deloc derapajele nepomenitorilor și nici măcar nepomenirea, dar vreau să spun că e absolut de înțeles fenomenul, singura mea curiozitate este cum de a apărut atât de târziu! El ar fi trebuit să apara mult mai demult, chiar sub oblăduirea clericilor, precum, de exemplu în Georgia!
Dar la noi, tu ca și ortodox, tinut la gard ca animalul, văzând că in țarcul celor 500 de „aleși”, in primul rând sunt catolici, sri-sti, conducători ai serviciilor si jandarmeriei, politicieni corupți… Pe care pe unii dintre ei ii si împărtășești, in timp ce anunti „nevrednicii” din afara tarcului că pe ei nu ii poti împărtăși și ii trimiți Ce simți în inima ta de ortodox?! Dar mai ales problema e cu prezența unora de altă credință, la cel mai de cinste loc și de care se știe clar ca nu sunt acolo să se convertească, ci dimpotrivă! Locul ăla in care putea să stea un drept credincios:o babuta, un veteran de razboi, o mamă cu copiii, sau chiar o familie întreaga sau orice ortodox până la urmă – cum o sa îl explici la Judecată?!
Se vrea sincer salvarea bisericii administrative (pământene) – și acest lucru probabil că va și reuși, dar cu sacrificarea a nu știu câta oară – și de data aceasta poate în mod definitiv a ortodoxiei înseși, adică a Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Pentru că în România oficial ortodoxia a fost scoasă in ilegalitate! Cu foarte mare ușurință si-ar putea câștiga dreptul înapoi in instanță, dar nu o fac. Aceasta e complicitate! Singurii care suferă: credincioșii (2-3 % – vezi Părintele Ioanichie Bălan), simpli preoți – unii dintre ei, câțiva monahi, 1-2 ierarhi poate… în fine, orice om cu sufletul viu!
Atât de multa suferință și dezorientare, dezamagire n-am simtit niciodată. Aproape ca m-am frânt. Slava lui Dumnezeu și Sfintei Parascheva, familiei și Duhovnicului, altfel ramaneam zdrobit. Toată mizeria si nedreptatea asta nenorocita si strigatoare la cer e cea mai mare traumă cu care m-am confruntat. Efectiv m-am simțit nu doar orfan și abandonat de Ierarhi, dar chiar trădat. Mi-e greu să exprim in cuvinte…
PS: Reiau o precizare pe care o fac periodic: pentru mine nu există pomenitori sau nepomenitori, ci oameni ai lui Hristos, care se află în ambele tabere. Dar am observat că atat nepomenitorii extremiști, cat și majoritatea ecumenistilor ferventi (de care e plin pana la refuz aparatul administrativ si universitar bisericesc), sunt mânați de același duh urât, violent, intransigent si fanatic. Ei se văd la poluri absolut opuse, dar se pare că ambele extreme îl vor primi pe Antihrist cu bratele deschise, care in geniul său malefic le va satisface deopotrivă! (vezi opera Pr. Serafim Rose)
Tot ce se întâmplă îmi demonstrează a o mia oară ca daca esti a lui Hristos, nu trebuie să ieși tu din falsa biserică exterioară – riscând chiar tu o mare cadere, ci chiar ea te ca expulza și se va lepăda de tine la momentul potrivit. Dar nu vor lipsi drepții lui Dumnezeu, inclusiv in cler și ierarhie, până la Sfârșit.
„Va actiona din punct de vedere moral si va cauta sa convinga si sa se vatame de moarte sufletele oamenilor. Dreptul la propovaduire si la savarsirea „legala” a slujbelor bisericesti il vor avea numai cei ce respecta legile statului si nu incalca „disciplina”. Lacasurile de inchinaciune vor fi sub stricta supraveghere si in ele va dicta aceeasi ocarmuire, ea fiind capul in locul lui Hristos si nu vor sluji lui Hristos, ci antihristului. Dar crestinii orbiti nu vor observa nimic, desi acest lucru l-ar putea intelege si un prunc mic.”
Am curajul să scriu toate acestea pentru cuvintele:
“Nu sunt atât de naiv să cred că răul cu multe chipuri din societate şi din Biserică va înceta, oricât de multe predici am ţine. Altul este scopul meu: … Prin predică, oral şi în scris, mă lupt să trezesc conştiinţa religioasă a credincioşilor şi să înţeleagă că au drepturi şi în societate, şi în Biserică.
Trebuie să înveţe, spre exemplu, că au dreptul să ceară ca clericii şi mai ales episcopii să fie aleşi prin votul clerului şi al poporului. Să înveţe că au dreptul şi datoria de a striga «nevrednic» la hirotonia unui nevrednic.
Să conştientizeze că în spaţiul Bisericii creştinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor şi în administrarea Bisericii.
Să înveţe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinţei şi să se lupte pentru curăţirea Bisericii.
Creştinii laici pot încă să afurisească sinoade locale şi ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinţei Ortodoxe.
Avem mari sinoade locale şi ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhăreşti.’’
IPS Augustin de Florina (20 apr 1907 – 28 aug 2010)
Dacă pentru pomenirea cuvintele de mai sus se va considera ca sunt unul din acei „oameni, care, repet, unii s-au desprins de Biserica Ortodoxă Română sau, unii care nu s-au desprins, dar care, prin maniera în care se manifestă arată că nu înțeleg duhul și ce înseamnă o sfântă slujbă” (Pr. Sturzu), eu să știți că voi rămâne in Biserica lui Hristos (cu ajutorul lui Dumnezeu) și vă voi pomeni până la sfârșitul vieții și tocmai rugăciunile noastre, ale păcătoșilor, sunt convins că vor fi Marea Rușine la Judecată a celor care îl trădează pe Hristos și crestini! Dar să dea Dumnezeu ca exact acele cuvinte din ghilimelele de mai sus să nu se potrivească exact Sfintiilor Voastre!
Au trecut la pedepsirea fratilor jandarmi care au fost oameni – și care defapt sunt singurii care au respectat Constituția și legile – inclusiv pe cele internaționale, cand acuzați penal ar trebui să fie aceia (infractorii in uniforma) care au oprit accesul credincioșilor! Doamne, Doamne, ce nedreptate, ce prigoană! Să mai zic ca toți acesti jandarmi ar trebui apărați și chiar reprezentați de BOR (asta dacă nu e și ea implicată impotriva lor, nimic nu m-ar mai mira).
Dacă stie cineva cum ii putem ajuta pe acești frati jandarmi binefăcători, inclusiv mișcări de solidarizare sau chiar ceva bănuți… Ori măcar rugaciune. Ce se întâmplă este strigător la cer!
„Peste 20 de sesizări au fost depuse la Parchetul de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru zădărnicirea combaterii bolilor, după ce miercuri, de hramul Sfintei Cuvioase Parascheva, mai multe persoane din afara Iaşiului au ajuns să se închine la racla cu moaştele sfintei, transmite Agerpres.
Prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi, Mihaela Apostol, a confirmat pentru Agerpres că a înregistrat un dosar penal după ce au fost primite 25 de sesizări prin care se reclamă zădărnicirea combaterii bolilor, solicitându-se tragerea la răspundere a celor care se fac vinovaţi, fiind indicate şi persoane din cadrul Jandarmeriei.
După slujba liturgică de pe 14 octombrie, pelerini veniţi din alte oraşe sau zone ale ţării au forţat porţile de acces în curtea mitropolitană şi cordonul de jandarmi, pentru a se închina la racla Sfintei Cuvioase Parascheva. Forţele de intervenţie s-au retras, la raclă ajungând pentru câteva ore şi persoanele venite din afara Iaşiului. Astfel, au fost încălcate măsurile Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă potrivit cărora participarea credincioşilor la sărbătorile religioase este permisă doar celor care au domiciliul în localitatea respectivă.”
https://www.g4media.ro/25-de-sesizari-depuse-la-parchet-pentru-zadarnicirea-combaterii-bolilor-pelerinajul-sfintei-cuvioase-parascheva-printre-cei-acuzati-sunt-si-jandarmi-care-le-au-permis-celor-din-afara-iasiului-sa-ajun.html
Ar fi fost mai de preferat un asediu militar decat asta. Am fi stiut, macar, cine pe cine ataca. Azi suntem in situatia de a vedea dusmani in proștii de langa noi, care nu reusesc sa vada minciuna.(cam neortodoxa afirmatia)..As putea spune ca este si instructiva „experienta” trăită de oameni la Mitropolie. Stim acum ca Sistemul poate ingenunchea orice tara vrea prin cateva televiziuni si cativa influenceri. Iar oamenii lupta cu asta de aproape patru ani (ca nepomenitori) si de de aproape un an de când cu „ciuma”( ca bulversați) si nu reusesc inca sa franga lanturile ba mai tare le înoată :). Despre „crucea” masonica cu care si-au facut deschiderea „drept Statatorii” n-ai vrut să intrati in detaliu,da..nu-i bai!.Putem spune multe despre halul in care am ajuns,dar n-are rost,lupta-i pentru imagine si nu pentru Hristos. Doamne Miluieste!
Legat de crucea „masonică”, am scris exact cât am intenționat. Pt mine nu e un subiect. Atâta vreme cât e folosită ca cruce, nu e o problemă, nu ma forțez eu să găsesc o greșeală în asta. E cel mult un aspect minor.
Dar eu nu aș folosi astfel de obiecte de cult și mi se pare nepotrivit să fie utilizate de Mitropolie îndeosebi în aceste ocazii.
Sarut mina Parinte pentru acest articol!
Daca imi permiteti toti cei ce discutam aici as nuanta putin lucrurile incercind sa reamintesc cum ca de ceva ani buni (daca nu zeci) aceasta Sarbatoare a fost „confiscata” de iudele politice alaturi de paznicii lor an de an cind Slujba Cuvioasei s-a tinut cu usile Mitropoliei ferecate (ca nu cumva oamenii obisnuiti pasnici fiind sa „atenteze” la „integritatea” celor actuali sau viitori oameni politici care de care mai pestriti, dar si aproape in majoritate necrestini)! Anul acesta s-au extins lucrurile si sub pretextul exagerat cu „pandemia”, dar si ca au vazut ca multimea nu vine nici cu furci, nici cu topoare, ci tot crestineste in curte sa o celebreze si ei pe Sfinta asa ca in toti ceilalti ani in curte, la rinduri din toata inima lor!
Minciunile cu „agitatia nepomenitorilor” este scornita doar de cineva ignorant/necunoscator, ori s-au bazat pe ignoranta unora ca se stie ca „nepomenitorii NU participa la slubele ereticilor”!
Oricum – tot ce s-a intimplat din partea organizatorilor oricit au vrut ei sa se erijeze in „protectori/binefacatori” i-a facut doar sa se autodemaste sa vada toti cei ce au avut ochi „de vazut” ca anul acesta pesemne banii alocati ptr. sarmale s-au cheltuit pentru masti si alte nimicuri si ei in afara de cinism nu mai au de oferit nimic altceva!
Domnul sa ne ierte si sa ne lumineze pe toti si asa sa ne ajute Dumnezeu!
Va rog iertati-ma pentru dezacorduri!
Deși noi știam că sfintele moaște sunt vindecătoare de boli și molime și, în general, ajutătoare la tot binele, unii, inclusiv de la vârful BOR, în contextul nefericit al vremurilor în care iată, a apărut o molimă, acționează împotriva cursului firesc – acela de a facilita și încuraja accesul la sfintele moaște! Și să nu uităm că vorbim de Sf. Parascheva, sfânta cu cel mai mare cult și pelerinaj din țară și printre cele mai mari din toată Ortodoxia!
Era de așteptat ca ateii, apostații, păgânii s.a. să nu creadă în puterea și binefacerea sfintelor moaște și să acționeze în consecință, dar noi, cei ce cunoaștem adevărul lucrului, cum să nu luptăm cu fervoare pentru conservarea și chiar promovarea acestei binefaceri de la Dumnezeu?
DA, de la nivelul poporului de rând nu s-a observat o opoziție consistentă a clericilor implicați direct sau indirect în organizarea hramului Sf. Parascheva… Și nici din partea sinodalilor!… Nădăjduim că altfel vor sta lucrurile în cazul hramului Sf. Dimitrie Basarabov. Altfel spus, nu s-a putut vedea o opoziție cât de cât bărbătească, pe măsura durității și ilegalitățiii și nelegalitații restricției impuse de către dregătorii cezarului.
Nu avem decât să presupunem că s-au făcut demersuri (oare energice?) pentru derularea pelerinajului în condițiile de protecție sanitară adaptate la contextul creat de virus, dar noi nu am reușit să aflăm mai nimic despre ele. Sigur, nici nu este uzuală sau în firea lucrurilor informarea de sus în jos pentru toate cele – întrucât oaia nu-i păstor, evident – dar, să nu uităm că trăind în zilele în care informațiile circulă foarte ușor pe “n” canale posibile, s-ar fi aflat câte ceva măcar despre tăria opozițiiei făcute necredincioșilor.
Apoi, dacă autoritățile laice nu au ținut cont de punctul de vedere al reprezentanților Bisericii în faza de negociere de până la emiterea restricției, nu se impunea ulterior atacarea de îndată în instanță a măsurii impuse? Aceasta întrucât sunt indicii încurajatoare de fructificat potrivit cărora reglementările restrictive incidente (Hot. CJSU Iasi nr. 35/2020, cat si la Hot. CNSU nr. 47/2020) sunt ilegale sau nelegale (chestii juridice, nu insist) și, prin urmare, se impunea să acționăm imediat ca administrație bisericească. Am putut remarca în schimb o rapidă inițiativă de contestare în justiție a unui mirean, fie ea și depusă în numele unui partid.[1] Altfel spus, în limbaj evanghelic, am ajuns ca oile să apere/reacționeze înaintea/ în locul păstorilor? Greu de digerat!
Și mai este încă un aspect legat de lipsa vizibilității reacției administrației bisericești. Dacă așa soft s-a acționat în cazul restricționării (atacabile juridic a) participării tuturor pelerinilor la hramul unui sfânt, cum este de așteptat că o vom face atunci când cei netemători de Dumnezeu vor ataca FRONTAL Biserica?
[1] https://www.digi24.ro/alegeri-parlamentare-2020/guvernul-orban-a-fost-dat-in-judecata-de-ppu-sl-pentru-interzicerea-pelerinajului-de-la-sfanta-parascheva-1384129
Se cuvenea să mai adaug ceva și despre frica care-mi pare că-i stăpânește pe cei din fruntea noastră, pe marii păstori, de la care ne așteptam (măcar de la unii!) să lupte cu bărbăție pentru libertatea religioasă. Să ia aminte la ce scrie în finalul (nu întâmplător) de la Apocalipsă (cap. 21/22):
“Iar partea celor fricoşi şi necredincioşi şi spurcaţi şi ucigaşi şi desfrânaţi şi fermecători şi închinători de idoli şi a tuturor celor mincinoşi este în iezerul care arde, cu foc şi cu pucioasă, care este moartea a doua.”
Observăm noi oare că primii menționați sunt fricoșii ?
Dacă înfricoșați ansamblul membrilor populației mijlocii si îi faceți sa se teamă pentru securitatea lor si aceea a apropiaților lor,cum ar fi copii,acest lucru vă va permite în continuare să instaurați măsuri draconice pentru a impune respectarea legilor a-i dezarma si a obține despre ei date de identitate intensive.Apoi,dacă identificați această teamă – Frica lor – cu credințe religioase precise,si răspândiți aceasta „Frica,, prin mijloace de informare oficiale,alese pe perioade între două zeci si trei zeci de ani,chiar membrii acestei populatii vă vor implora în genunchi,prin intermediul reprezentanților lor politici,sa instituții noi alternative de baza pentru Politica noastră Internationala prin mijlocirea Națiunilor Unite,în scopul de a instaura o Nouă Ordine Mondiala,si anume „The Mental Cooperation In Takeover Plans,, cu ajutorul Organizației Mondiale a Sănătatii…**Psihotica**(Cu alte cuvinte,n-o sa mai poti sa te numești omule,nici macar o persoană spălată pe creier,ci doar o persoană „creată de ei”,adica sclav cu număr de identificare..)Trezirea,asta se pregătește si la asta contribuie cu vârf și îndesat mai marii „pastori” nicidecum frica!
Până la urmă, este adevărat că au fost și nepomenitori pe acolo, dar nu au dat ei tonul, nu au avut o agendă să discrediteze Mitropolia. A fost doar o conjunctură. Oamenii au început să huiduie când a fost refuzată împărtășirea credincioșilor și când Mitr. Teofan a făcut referire la cei bolnavi și la încrederea în cadrele medicale și respectarea regulilor de protecție. Atunci au început să strige și ceilalți de prin jur.
Este interesant că Pr. C-tin Sturzu afirmă el exact ce am scris în articol, anume că Mitropolia se supune total „regulilor sanitare”, că organizează pelerinajul și credincioșii respectă purtatul măștii și distanțarea cu strictețe. Doar că există unii provocatori care dorescă să arunce o lumină proastă asupra Mitropoliei. „Credincioșii adevărați” fac ascultare să se dezinfecteze, să poarte mască… Dacă e să fim serioși, nimeni nu poate organiza adunări în care să fie purtată masca de toți; ar fi o pretenție exagerată.
Nu sunt de principiu împotriva măștii și distanțării. Mai ales când ești bolnav sau vulnerabil, te păzești cu atât mai mult. Totuși impunerea măștii și a tuturor regulilor sanitare este exagerată și nefondată. Există foarte multe argumente că masca nu ajută; oare ar trebui să le ignorăm și să ascultăm orbește de instituțiile statului în dauna sănătății noastre trupești și mentale?
Biserica nu este un loc de prosteală, în care toți facem ascultare ca oile de orice și oricine, ci de Hristos și în Duhul Lui.
Nu stiu cum de nu am citit acest comentariu…(mea culpa), apoi nu e prima data cind ma rusinez de cit circ fac semenii mei, desi sunt constienta ca vin si neaveniti/nechemati (ca adica din aceia care vin sa raspindeasca vrajba sau tulburare ca sa se transforme Sarbatoarea in ceva ridicol ca adica au ei un „amoc” fata de autoritati sau simt ei ca e momentul sa transforme totul in ceva greu de digerat – vai, acestia vin si la Slujbe in Biserici sa isi „desfasoare recitalul” sa strice si tihna celor care incearca sa pastreze o minima decenta sau sa incerce sa se bucure de ceea ce se desfasoara acolo unde au incercat sa ia parte) uitind ca acolo nu e stadion sau cimp de lupta, sau ca apucaturile lor se pot inscrie in lista de boli psihice…apoi organizatorii (adica Mitropolia)…care celebreaza de atitia ani toate aceste Sarbatori ca adica avea experienta, nu doar prin ezitarile lor pe care le schimbau din zi in zi, ci si prin cum au organizat sa se desfasoare evenimentul au avut destula „culpa” dovedind ca sufera in continuare de autosuficienta sau poate neglijenta, ca macar anul acesta sa faca cumva sa nu mai fie asa! Sau cei ingroziti ca ar putea lua virusul de ce nu au stat Doamne iarta-ma acasa si la ce au mai venit in multime sa se vaite mai apoi ca adica sunt in jurul lor din cei care i-ar putea „imbolnavi”?
Pe acest „tarim” fragil s-au bazat si autoritatile statului care au „ajutat” si la compromiterea definitiva a Sarbatorii prin deciziile cu care au „ajutat” Mitropolia sa se compromita definitiv!
Toti au „lucrat” pentru nereusita pelerinajului, se spune ca acum e voie sa se mearga oricum de oriunde…(a „zburat” oare virusul sau ce s-a mai inimplat greu de stabilit), ce e sigur e ca Sf. nostru Par. are dreptate in majoritatea comentariilor dumnealui si ca desi imi pare rau sa spun – Biserica noastra ortodoxa isi desconspira din ce in ce mai mult negrija pentru cele sfinte, nepasarea pentru ingrijirea „turmei credinciosilor”, sadismul cu care trateaza toate cele ale Bisericii….sa ma iertati va rog!
Acum se vehiculeaza si aceasta varianta…oare sa mai credem ce se scrie si acolo?
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/provocatorii-de-la-slujba-cuvioasei-parascheva-erau-sectanti-mitropolia-nu-erau-parte-din-biserica-ortodoxa–267436.html?fbclid=IwAR3KU3qqsYQwgMx2KGzK97wXWv0i6dcaZXQkgV9nEHpkNNN8NGLQLu6rDsk
Manipulări. Scot în evidență detalii pt a se pierde din vedere esențialul. Protestele au fost pașnice, dar proteste. Penibilul stă în cârca statului și a Mitropoliei că nu au înțeles măcar vina lor și nu aveau cum să scoată cămașa. Acum vor să facă toată situația ca și cum ar fi fost rea. Dar a fost evident de la Dumnezeu. Cu mici excepții, cu unele manifestări nepotrivite, dar penibilul este în curtea statului, care a interzis închinarea fără temei și discriminatoriu și a Bisericii, care a conlucrat.
Ca să fie clar, practic pr. Sturzu validează excluderea celor din afara Iașului.
Asa este, oamenii aia numai au intinat numele Partidului Comunist Român, aa, pardon, numele B.O.R. si memoria celor care şi-au dat viaţa pentru cauza socialismului în această ţară, aa, pardon din nou…
https://spzh.news/ro/news/75118-afonskij-starec–kinotu-raskolyniki-ukrainy-ne-spasutsya-oni-popadut-v-ad