Problema spinoasă a digitalizării documentelor și formării unui sistem de monitorizare a vieții de către guverne este tratată într-un duh sănătos de mai multe Mănăstiri grecești (33), dintre care patru din Sfântul Munte Athos. Adresarea lor publică se împarte în două documente, unul prin care este deschis subiectul și al doilea care conține argumentele și ideile de bază.

Într-un duh patristic și ascetic, vigilența credincioșilor este trezită la realitate în fața mediului distopic ce se conturează tot mai pronunțat în fața ochilor noștri. Fără a cădea în extrema confundării documentelor cu cip în pecetea antihristică, pericolul real și tot mai insidios este identificat corect și punctat cu alarmare benefică.

Am tradus deocamdată doar preambulul referatului (dat publicității sâmbătă, 30 august 2025), urmând să apară și grosul documentului cât de curând deoarece tema biometriei este la fel de stringentă și în România ca și în Grecia, chiar dacă există nuanțe diferite. La ei introducerea Numărului Personal este un pas înaintea celor ce se implementează în prezent la noi.

Comunicat al Sfintelor Manastiri și Sihastrii. Refuzăm să primim noile cărți de identitate electronice și numărul personal al cetățeanului

INTRODUCERE

Lămurire preliminară necesară – delimitare de răspundere: Am fost informați că luni, 18 august 2025, un text care constituia ciornă de lucru pentru sfătuirea între semnatari a fost publicat pe internet foarte inoportun. Îndeosebi, spre finalul acestui text, au fost puse semnături cu totul samavolnic, fără să fi fost întrebați semnatarii. Informăm pe cititori că singurul text pe care-l recunoaștem drept valid este cel de față (care constă în introducerea de față împreună cu comunicatul extins atașat), pe care-l și semnăm.

Prin prezentul Comunicat, care constituie continuarea celui precedent (23-12-2023), Sfintele Mănăstiri și Sfintele Sihăstrii din patria noastră dorim să facem clar faptul că

Refuzăm să primim Numărul Personal și cartea de identitate electronică.

Motivele sunt explicate pe larg în textul atașat (vezi la finalul prezentului text).

Mai întâi, nu suntem de acord cu dosarul electronic și cu sclavia electronică. Fiecare drept pe care-l cedăm astăzi nu-l vom primi înapoi, am scris în primul nostru text. Pentru că aceasta este ceea ce va reieși mai târziu din primirea în parte a numerelor personale ale cetățenilor. Nu încuviințăm chinezificarea vieții noastre. Prin primirea numărului personal intrăm fără posibilitate de întoarcere într-un mediu distopic. Unificarea tuturor bazelor de date va crea un profil, totuși conform cu modelele validate de guvernările de odinioară. Când cunoaștem că suntem urmăriți la fiecare mișcare a noastră, devenim spontan mai încarcerați – de voie sau fără de voie – și nu vom lua atitudine fără frică și liber – chiar și în viața noastră duhovnicească – îndeosebi dacă știm că ceea ce ne urmărește nu este de acord cu alegerile noastre și are puterea să creeze piedici în viața noastră. Deci, primind numărul personal, ne vindem de voie libertatea, ne sinucidem duhovnicește și în acest fel se îndepărtează posibilitatea mântuirii noastre.

În plus, după cum accentuează textul atașat, să fie de la sine înțeles că există preînchipuiri ale lui Antihrist în fiecare epocă. Există sisteme ante-mergătoare ale lui Antihrist care pregătesc edificiul pentru Antihristul final. În final, pentru că au existat, există și eventual vor exista mulți înainte-mergători ai lui Antihrist. Apostolul Ioan, Evanghelistul dragostei, avertizează peste veacuri: „Copiilor, este ceasul de pe urmă și, după cum ați auzit că vine Antihrist și acum sunt mulți antihriști; de unde cunoaștem că este ceasul de pe urmă” (1In. 1: 2, 18). Ar fi nechibzuit să ignorăm semnele prevestitoare pe care le arată Sfântul Duh prin gura sau penița Sfinților, care au drept scop să ne protejeze și să ne pregătească, încât să ne ținem veghetori și nu trândavi. Va veni Mirele în mijlocul nopții și vor intra cu El numai cei treji și priveghetori.

Respingând tocmai de la început orice critică rău-voitoare, declarăm că NU susținem că numărul personal iminent este însemnul din Apocalipsă. Pe de altă parte, ar fi nepotrivit să nu recunoaștem că aducerea numărului personal și închisoarea digitală în care el va închide viața noastră ne introduce într-un mediu distopic din care ușor poate să derive așezarea apostaziei finale, care este proorocită de Apocalipsă și de Sfinți.

Deși guvernul „bine-vestește” introducerea numărului personal (NP) ca pe un sabie a lui Alexandru cel Mare care taie nodul gordian al birocrației grecești, adevărul este departe de aceasta. NP numai slujește numai guvernului în planurile sale și deloc cetățeanului. „Slujește” pe cetățean numai în adâncul pe care el va continua să trăiască un cotidian cu beneficii sociale de la sine înțelese (până astăzi), cu destinderi digitale și eventual materiale – dacă le-a avut și pe acestea până acum.

Conform aspirația și programarea guvernului, oricine nu va avea numărul personal va fi exclus treptat din societate, cum a fost, de exemplu, perioada sumbră a coronavirusului. Situația sufocantă pe care am trăit-o atunci din perspectiva măsurilor împotriva cetățenilor a fost o pregustare a distopiei care va urma prin aplicarea NP în viața noastră.

Guvernul nu ne inspiră încredere din cauza faptelor sau a lipsei lor: eventual: căsătorie între homosexuali-înfiere, memorandumuri, imigrație ilegală necontrolată, dictatură coronavirus, incendii care ard de la un capăt la altul patria noastră, instalarea necontrolată a eolienelor, ciocniri de trenuri, Agenția de control grecească, „apele liniștite” în Egeea, „partea corectă a istoriei” cu Ucraina, Galeria Națională „Vraja Ciudatului» șamd. Insistența lui de a impune obligatoriu un nou mijloc – de ușurare așa-zicând a vieții noastre – trădează intențiile lui și ne face extrem de rezervați.

Deci noi ce suntem chemați să facem? „Nouă ni s-a dăruit nu numai să credem în Hristos, ci și să pătimim pentru El” (Flp. 1: 29). Noi toți creștinii ortodocși care ne luptăm suntem chemați să cultivăm continuu în viața noastră cugetul mucenicesc și nevoitor al Bisericii noastre. Să ne amintim că „nu avem aici cetate stătătoare, ci o căutăm pe cea viitoare” (Evr. 13: 14). Aceasta nu înseamnă că vom părăsi fără luptă viața și libertatea noastră în mâinile oricărei stăpâniri, mai ales când acestea constituie o minoritate slabă în raport cu poporul iubitor de Hristos și democrat al patriei noastre. Nu. Ci ne vom lupta, mărturisind pe „Iisus Hristos, și pe Acesta răstignit” (1Cor. 1: 22). În lepădarea de sine în și jertfirea de voie a confortului și comodității noastre care trebuie să ne caracterizeze ca creștini ortodocși se încadrează și rezistența la orice ușurare suspectă pe care stăpânirea de stat o promovează „cu iubire de oameni” prin tehnologia, precum numărul personal.

„Aici este răbdarea și credința Sfinților” (Apoc. 13: 10).

Să nu uităm că scopul vieții fiecărui creștin ortodox este agonisirea Sfântului Duh, după cum a spus Sfântul bucuriei Învierii, Serafim de Sarov. Noi, mergând pe urmele tuturor Sfinților din veac, să navigăm pe marea acestei vieți cu încredere în Dumnezeu și având mereu ancoră neclintită învățătura de peste timp a Bisericii, precum se arată în viața și învățătura Sfinților noștri. Lupta cea bună [dorim] nouă tuturor, Hristos și Maica  Domnului să fie cu noi!

Semnături ale stareților:

Starețul Sfintei Mănăstiri Xiropotamu
Arhimandritul Iosif și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Dochiaru
Arhimandritul Amfilohie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Caracalu
Arhimandritul Filothei și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Filotheu
Arhimandritul Nicodim și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Constamonitu
Arhimandritul Haralambie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Maica Domnului Molivdoskepastou din Konitsa
Arhimandritul Arsenie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Adormirea Născătoarei de Dumnezeu, Ghiromeri Thesprotia
Arhimandritul Metodie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Schimbarea la Față, Driovunou Kozani
Arhimandritul Ștefan și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Schimbarea la Față Sohou Lancada
Arhimandritul Evloghie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Nașterea Maicii Domnului, Kalipetra Veria
Arhimandritul Palama și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Sfântul Nicodim Aghioritul Pirghetou Larisa
Arhimandritul Irineu și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Sihăstrii Cuviosul Arsenie Capadocianul, Ormilia Halchidiki,
Arhimandritul Sinesie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Sihăstrii Sfântul Ioan Rusul, Pevkohoriou Halchidiki
Arhimandritul Grigorie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Sfânta Treime, Gatzea Volos,
Arhimandritul Grigorie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Chinovii Sfântul Nicodim Aghioritul, Peonia Kilkis,
Arhimandritul Hrisostom și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Sfântul Gheorghe, Lancada Paros,
Arhimandritul Meletie și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Izvorul Tămăduirii, Longobardia Paros,
Arhimandritul Nicodim și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Sfântul Nicolae Androu
Arhimandritul Dorotei și frații cei împreună cu mine întru Hristos 

Starețul Sfintei Mănăstiri Sfântul Atanasie Eratira,
Arhimandritul Nichifor și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Sfânta Parasheva, Vahlia Gortina
Arhimandritul Ieronim și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Starețul Sfintei Mănăstiri Adormirea Născătoarei de Dumnezeu, Valtesinikou Gortina
Monahul Daniil și frații cei împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Maica Domnului, Mirtiotisa Thapsane Parou,
Monahia Macrina și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Proiestoasa Sfintei Mănăstiri Cinstitul Înaintemergător Pirghetou Larisa, Metoc al Sfintei Mănăstiri Sfântul Nicodim,
Monahia Hristonimfi și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Intrarea în biserică a Maicii Domnului, Osi Lancada,
Monahia Galini și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Sfântul Lavrentie Piliou,
Monahia Maria și surorile cele împreună cu mine întru Hristos 

Stareța Sfintei Sihăstrii Sfintei Sihăstrii «Maica Domnului Axion Estin», Oreokastro de mijloc
Monahia Eufimia și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Sihăstrii Sfânta Treime–Sfântul Nectarie de Eghina
Monahia Timoteea și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Sihăstrii Cinstita Cruce Mapsou Corintia
Monahia Ilaria și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Sfânta Treime Edesa
Monahia Porfiria și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Izvorul Tămăduirii (Clivoka) Gortina
Monahia Serafimia și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Sfânta Treime Lovadios Elasona
Monahia Teofano și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri Chernitsa Vitina Arkadia
Monahia Sinclitichia și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Stareța Sfintei Mănăstiri de femei Sfântul Întâiul Mucenic Ștefan Perea Thesalonic
Monahia Agata și surorile cele împreună cu mine întru Hristos

Translate page >>
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x