Prin capturarea şi continua distragere a atenţiei sale, prin inhibarea instinctului de conservare, prin contrafacerea conversaţiei publice şi prin dezarmare morală, prin deposedare de ideal şi prin falsificarea ideii de bine colectiv, poporul român a revenit la un nivel de aservire şi de înrobire specific antichităţii sau evului mediu.
Aceasta nu(!) este o stare naturală de slăbiciune sau o degenerescenţă care a intervenit în mod firesc de pe urma relei noastre vieţuiri lumeşti şi duhovniceşti, ci reprezintă rezultatul unui tip de agresiune pe care nu vrem sau nu reuşim să-l înţelegem.
Sunt de vină păcatele noastre?
Nu, nu sunt! În mediul naţionalist şi religios se consideră că din pricina scăderilor noastre individuale se produce un efect cumulativ care determină o viaţă colectivă înrobitoare. Se crede că din pricina păcatului individual suferă întreaga colectivitate şi, pe cale de consecinţă, soluţia vine dintr-o preschimbare a propriei vieţi care să scaleze apoi pe orizontală, printr-o contagiune sfinţitoare ce ar determina şi un nou discernământ colectiv şi noi soluţii politice.
Consider că acest mod de a privi lucrurile este o foarte mare înşelare. Admit că suma păcatelor noastre individuale poartă o oarecare greutate, dar am convingerea vie că toate păcatele noastre însumate nu sunt nici pe departe determinante pentru înrobirea în care am fost aduşi. Admit că fără despătimire nimic nu are rost, dar de una singură despătimirea individuală nu ajută.
Cred că soluţia politică în care a fost înţărcuit poporul român, instituţiile şi funcţionarea acestora sub autoritatea statului, sunt intenţionat vătămătoare şi destabilizatoare, fiind proiectate anume pentru ca poporul să se manifeste exclusiv ca o populaţie, ca o masă de indivizi fără năzuinţe, legături şi afinităţi specifice.
Cine e de vină pentru spitalul nefuncţional?
Dacă am accepta teza dominantă am pune carul în faţa boilor. Sunt oare de vină cei bolnavi pentru faptul că instituţia spitalicească este destinată să menţină şi să acutizeze boala, să producă dependenţă de produse farmacologice, de tratamente vătămătoare, de etiologii falsificate şi mincinoase? Sunt cei bolnavi vinovaţi ca spitalul descrie boala ca stare de sănătate?
Este oare înţelept să aşteptăm ca mai întâi să ne venim în sine şi să nu mai existe bolnavi pentru ca mai apoi să construim un spital funcţional, eficace? De ce atunci propunem desăvârşirea personală ca soluţie pentru deficienţe sistemice care alterează mecanismul social al funcţionării colectivităţilor noastre?
Oare nu cumva pentru că ne-am obişnuit să opunem viclean despătimirea oricărui început de împreună-lucrare? Oare nu auzim prea des: mai întâi să ne sfinţim fiecare în parte, mai întâi să ne vindecăm de păcat şi abia apoi să căutăm soluţii politice?
Cum arată boala?
Poporul român nu se manifestă ca civilizaţie distinctă, ca popor liber, ci este în mod continuu readus în poziţii de subordonare politică, economică şi cultural-ideologică faţă de structuri de putere străine, faţă de popoare dominante. Acestă stare de fapt ne mutilează şi ne menţine într-o continuă confuzie şi într-un neîntrerupt dezechilibru istoric. Singurul proiect politic la care se lucrează neobosit este neîmplinirea continuă în tot şi în toate, traiul în neadevăr, în proiecţii din viitor şi în realităţi artificiale.
Ni se interzice metrica succesului cu care alte popoare îşi măsoară evoluţia şi ni se incumbă un mod strâmb de a ne înţelege starea noastră de bine. Staţi liniştiţi la locurile voastre şi primiţi ca locurile voastre să fie cele pe care vi le stabilim şi descriem noi, prin vocea mai marilor voştri.
Ce ne spun mai marii noştri?
Că pentru poporul român nu există alternativă la civilizaţia occidentală, că despuirea economică reprezintă traseu de dezvoltare, că impunerea concepţiilor sataniste despre sexualitate şi identitate reprezintă evoluţie socială, că susţinerea războiul este calea spre pace, că ascunderea sub masa unui stăpân este mai sigură decât negocierea demnă cu adversarii, că discuţiile oportune sunt doar cele îngăduite de cadrajul ideologic dominant iar orice altă opinie este fakenews.
Mai ales ne spun că România nu are duşmani (alţii decât Rusia, desigur). Duşmanul nu are voie a fi numit iar ca să nu îl vădim deschis, atunci nici despre interesele noastre legitime nu are rost să vorbim. Iar dacă de interese naţionale nu e loc, apoi nici angajarea autentică a unui ideal colectiv nu mai e binevenită.
Ştim că „duşman este doar mai binele” şi sub jugul acestei lozici ni se cuvine să vieţuim de-a pururi.
Cum suntem subjugaţi?
a) Prin falsificare şi prin înfricoşare. b) Prin consolidarea puterii stăpânilor.
Falsificarea rapoartelor politice, falsificarea adevărului istoric, falsificarea cauzalităţilor economice, falsificarea instrumentarului administrativ, falsificarea activităţii serviciilor publice, falsificarea expresiei culturale, falsificarea scopului muncii, falsificarea înţelegerii comune şi falsificarea credinţelor religioase.
Prin înfricoşare faţă de liberare, înfricoşare faţă de rostirea adevărului, înfricoşare faţă de suferinţă fizică sau morală, înfricoşare faţă de schimbare şi de pierdere, înfricoşare faţă de ridiculizare şi marginalizare, înfricoşare faţă de împreună-lucrare, înfricoşare faţă de nereuşită şi înfrângere.
Prin consolidarea mediatică a naraţiunii dominante, prin consolidarea explicaţiilor totalizante, prin consolidarea practicii de penalizare a disidenţei, prin consolidarea autorităţii formale şi informale, prin consolidarea controlului instituţional asupra mediului economic şi social, prin consolidarea ascendentului moral, prin consolidarea capacităţilor tehnologice de supraveghere şi control, prin consolidarea şi diversificarea instrumentarului coercitiv.
Care sunt falsele soluţii?
Sunt soluţii politice care îşi revendică şi fac neobrăzat paradă de filiaţia securistă, masonică, europenistă, pro-evreiască. Cele care fac critica din interiorul sistemului, prin instrumentarul argumentativ pus la dispoziţie de stăpâni, reformiştii cuminţi, tehnocraţii harnici, experţii validaţi şi confirmaţi profesional de către autorităţi compromise.
Sunt soluţiile care propun construcţii noi, de la zero, cu oameni curaţi, cu idei înnoitoare, cu rupturi faţă de ce s-a făcut până acum. Soluţii radicale plecând de la adevăruri parţiale, pe baza unor explicaţii invalide, uitând lecţiile nereuşitelor trecute.
Sunt cei care propun soluţii fără a indica în mod just şi convingător duşmanul. Sunt dintre cei care nici nu vor să recunoască faptul că noi ca popor avem duşmani sau că avem alt duşman decât cel spre care ne este împinsă atenţia şi energia.
Care sunt soluţiile autentice?
Soluţiile sunt convertirea şi organizarea. Convertirea la convingerile şi adevărurile primare şi organizarea politică funcţie de resursele existente şi de obiectivul propus.
Procesul de convertire este de departe cel mai dificil întrucât presupune o rupere voluntară de rutina familială şi de cea socială, precum şi de zona intelectuală de confort împotriva inerţiei care ne este indusă. Cât timp concluzia principală este că individual ne este mai bine decât dacă ne-am angaja într-un efort de slujire sau jertfire pentru aproapele şi pentru popor vom rămâne cimentaţi în neputinţă.
Convertirea este ceva mai mult decât achiesarea la o idee, admiterea punctuală a unor realităţi verificabile factual sau recunoaşterea unor cauzalităţi incorecte politic. Convertirea presupune un angajament intim şi suficient sieşi de a acţiona în sensul îndreptării sau îndepărtării vătămărilor pe care ni le produce duşmanul.
Cum ne organizăm?
Căutându-ne şi anunţându-ne intenţiile. Dând semn, ieşind în faţă. Angajându-ne şi sărind în ajutor. Sfătuindu-ne şi răbdându-ne. Pregătindu-ne şi înţelegându-ne.
Nu e uşor lucru, dar e frumos şi este necesar. Nicio emancipare şi nicio liberare nu sunt de conceput altminteri.
Spuneti: „Admit că suma păcatelor noastre individuale poartă o oarecare greutate, dar am convingerea vie că toate păcatele noastre însumate nu sunt nici pe departe determinante pentru înrobirea în care am fost aduşi.”
Convingerea mea vie este opusul convingerii dumneavoastra…
Adica exact pacatele noastre ne-au adus in situatia aceasta
Si pana nu vom remedia problema aceasta nu cred ca exista scapare!
Pana nu ne vom intoarce suficient de multi cu fata catre Dumnezeu, vom bâjbâi in istorie precum odinioara evreii.
Fara acea convertire reala de care vorbiti, nu-L vom avea alaturi pe Dumnezeu!
Si fara Dumnezeu nu putem face nimic…
Ma iertati..
Mihai, vă cred că vă sună bine și drept ce ați scris dar nu vă (mai) împărtășesc opinia. Fiecare răspunde cu propria mântuire pentru întoarcerea spre Dumnezeu și aceasta trebuie să fie grija de căpătâi a oricărui credincios. Nu micșorez cu nimic această grijă.
Dar asta nu aduce de la sine împreuna-lucrare și dreapta rostire a adevărului, cu toții împreună.
Nu cred că trebuie să așteptăm de-a pururi lucruri pe care nu le putem noi constata (dacă poporul s-a întors cu fața către Dumnezeu) ca să spunem că e nedrept ca elevii români să învețe istoria evreilor din postura de descendenți ai celor care (cică!) au comis un holocaust, să spunem că e revoltător să jubileze pederaștii înaintea statuii Sfântului Voievod Ștefan cel Mare în orașul Cuvioasei, să spunem că ocupația militară a României ne garantează suveranitatea, că aservirea economică multinaționalelor, că îndatorarea financiară către carteluri bancare, că masoneria este stat satanic în inima statului român, că politica penală este antiromânească și multe altele.
Nu vi se pare curios că pentru asanarea unei mlaștini, pentru construcția unui pod sau pentru înființarea unor instituții nu punem precondiția „întoarcerii” ci numai unde trebuie să lucrăm spre scuturarea jugului politic, numai acolo ne cerem mai întâi despătimiți? N-o fi o urmă de înșelare sau de lașitate aici? Dacă ne ținem cu adevărat credința și viețuirea în plan personal, ce ne împiedică să lucrăm ca mireni pentru libertate, demnitate și independență?
De aceea zic și îndemn să începem a lucra și aici cum o facem și în alte domenii, așa cum fac mirenii, nădăjduind în ajutorul Domnului, fără a pretinde precondiții duhovnicești.
Atât cât puteți și cât aveți inimă și credință, pășiți în față!
Bineinteles ca trebuie semnalate nedreptatile/abuzurile ce se fac in plan social-economic-politic.
Bineinteles ca trebuie semalate si respinse cu orice pret devierile de la dogma si morala ortodoxa!
Insa, jugul acela de care vorbiti, noi insine ne-am inhamat la el.
Si nu a fost greu, din nefericire..
A fost chiar placut, doar asa-i pacatul cand îl fac, nu?
A ne scutura de el e, insa mult, mult mai greu!
Trebuie efort si lacrimi.
Insa Dumnezeu ne asteapta si cand va ingadui, veti vedea ca jugul va dispare ca focul de spini!
Bineinteles ca prin oameni se va intampla aceasta, insa cum se va intampla, numai El stie!
Trebuie sa avem rabdare, insa avand grija la viata noastra duhovniceasca.
Si daca pasim si daca nu pasim, TOTI suntem in fata lui Dumnezeu!
Ma iertati..
Aici e neînțelegerea, la „numai”.
Trebuie să fim mai mulți care știm și mai ales mai mulți care vor să știe și să facă să se întâmple. Iertați-mă și pe mine.
Scriu și eu câteva idei pe subiectul raportului dintre acțiune și rugăciune, deși nu știu cât de bine voi putea să-mi exprim gândurile și cât voi fi înțeles.
Ca oameni viețuitori în lume, ajungem la Dumnezeu confruntându-ne cu realitățile și dificultățile materiale. Descoperim latura duhovnicească nevăzută treptat, cu osteneală. Obstacolele din jur ne ajută să ne smerim și să găsim pacea sufletului, care nu e ceva virtual, desprins de limitările trupești. Apoi abia harul lui Dumnezeu constituie bogăția și agoniseala cea mai de preț, supremă și singura care contează.
Este adevărat că doar Dumnezeu prin har ne dă răspunsuri bune la problemele noastre, dar nu din senin, ci în urma eforturilor și frământărilor noastre. Iar cunoașterea pe care ne-o dă nu este ceva ieșit din comun, SF, ci se găsește de cele mai multe ori formulată în Biblie sau în înțelepciunea Bisericii. Doar trebuie să găsim, să conștientizăm și să păzim cuvântul sfânt.
Asta nu înseamnă că simplul nostru efort de a ne îndrepta spre Dumnezeu este suficient, ci sunt necesare smerenia și rugăciunea și alte virtuți ale duhului, nu trupești. Însă ele nu sunt cultivate nefăcând nimic exterior, ci prin lupte concrete.
Deci soluția nu este a adopta un activism încrezut, nici a aștepta să pice totul din cer miraculos prin rugăciune, ci a uni lucrarea exterioară cu cea lăuntrică. Dumnezeu nu apără Biserica și țara altfel decât prin vigilența, conștiința și lucrarea celor credincioși.
Cel mai probabil majoritatea oamenilor trebuie să se înfrâneze de a se apuca să facă ceva din cauza patimilor și neștiinței, iar alții, puțini, să pună în valoare comorile lor duhovnicești și intelectuale. Mare lucru este a putea recunoaște și sprijini ceea ce face bine altul, elitele de orice rang.
Da, foarte bine ați lămurit, părinte. Angoasa mea se referă la faptul că noi mirenii ne luăm sarcini de monahi, nemailucrând nici pe cele ale mirenilor și doar maimuțărind pe ale monahilor. Iar frământările firești care privesc treburile cetății le privim ca pe lucruri mărunte, murdare, neavenite. Iar acum, când ajunge cu adevărat cuțitul la os, pare că ne mințim singuri.
Da, există pericolul unei ortodoxii de tip zen, virtuală. Ce-i drept, extremele sunt de ambele părți, atât spre activism neduhovnicesc în esență, cât și spre delăsare justificată teologic. Asta pt că e greu de a păstra linia de mijloc, cu măsura cea bună, pt că presupune mult efort trupesc și în duh. Subiectul e amplu.
Aș face doar o referință la replica Mântuitorului când I-a cerut cineva să-i zică fratelui său să împartă averea cu el. Răspunsul Său a fost: Cine M-a pus pe Mine judecător sau împărţitor peste voi? Apoi a adăugat: Vedeţi şi păziţi-vă de toată lăcomia, căci viaţa cuiva nu stă în prisosul avuţiilor sale. Cu alte cuvinte, menirea Evangheliei nu este să facă dreptate pe pământ, dar nici nu încurajează indiferența față de nedreptăți. Nu căutăm dreptatea pt scopuri pământești, dar pur și simplu nu rămânem indiferenți la rău de nici o culoare, nu-l validăm nicidecum, ci îl scoatem pe cât ne stă în putere.
E greu să cultivăm dreptatea de dragul dreptății, fără a urmări avantaje imediate.
Și încă ceva: știm ce trebuie să facem, voia lui Dumnezeu nune ascunsă; doar trebuie să punem în lucrare cu seriozitate.
După anii ’90 România, majoritatea românilor, au îmbrățişat valorile euro-atlantice sau simplu , europene…
După 2016 românii, clericii sau …reprezentanții acestora,ierarhia Bisericii, au înhămat la aceste ,,valori” şi Biserica neamului românesc…
Acuma, ce ar mai fi de spus…, decât să ascultăm ce ne grăiesc Sfinții…:
,,Hristos grăieşte:
– Voi sunteți mai tari de cerbice decât vechii iudei. Eu v-am ridicat din întunericul barbariei la lumina cerească, şi voi mergeți din nou înapoi în întuneric, ca orbul în noroi.Eu Mi-am vărsat sângele pt. voi.Eu v-am arătat dragostea Mea, atunci când toți îngerii îşi întorceau capetele, neputând suferi putoarea iadului vostru.Atunci deci, când erați întuneric şi împuțiciune, am fost singurul care am stat să vă curățesc şi să vă luminez.Să nu fiți deci acum necredincioşi, căci vă veți întoarce din nou în întunericul acela nesuferit şi în împuțiciune…
Europa (şi împreună cu ea România şi marea majoritate a românilor n.m.), zâmbind subțire,strigă:
-Fugi de la noi.Nu te recunoaştem(poate realizăm ce înseamnă legiferarea/acceptarea ecumenismului sau lepădarea de adevăr , precum şi îmbrățişarea celorlalte ,, valori” europene n.m.).Noi urmăm filosofia elină şi civilizația romană.Vrem libertate Noi avem Universități.Ştiința este steaua noaatră călăuzitoare. Emblema noaatră este: libertate, fraternitate, egalitate (ca în ecumenism , nu? -legiferat la Creta n.m.)
Rațiunea noastră este dumnezeul dumnezeilor.Tu eşti un asiatic.Noi te tăgăduim.Eşti numai un basm vechi al bunicilor noştri.
La care, Hristos cu lacrimi în ochi:
Iată, Eu plec, dar voi veți vedea.
Ați lăsat calea lui Dumnezeu şi ați plecat pe calea lui satan.Binecuvântarea şi fericirea s-au luat de la voi.
În Mâna Mea se află viața şi moartea voastră, fiindcă M-am dat pe Mine Însumi la răstignire pt. voi.Cu toate astea, nu Eu vă voi pedepsi, ci păcatele voastre şi căderea voastră de la Mine, Mântuitorul vostru.Eu am arătat dragostea Părintelui Meu către toți oamenii şi am vrut să vă mântuiesc pe toți prin dragoste.
La care Europa (şi România împreună cu ea n.m.):
-Care dragoste?
Ură sănătoasă şi bărbătească împotriva tuturor celor ce nu sunt de acord cu noi (acesta e duhul care se ascunde în spatele sloganului corectitudinii politice n.m.),acesta e programul nostru (îl cunoaştem şi noi de la ierarhii noştri n.m.).
Dragostea Ta e numai un basm.În locul basmului acestuia noi am ridicat steagul naționalismului, şi al internaționalismului (şi al globalismului şi al ecumenismului n.m.), şi al etatismului, şi al progresismului, şi al evoluționismului, şi al scientismului, şi al culturismului.
În aceasta se găseşte mântuirea noastră.Iar Tu pleacă de la noi.
Frații mei, în vremurile noastre această discuție în contradictoriu a luat sfârşit.Hristos a plecat din Europa (la care am aderat ,,noi”… n.m.), precum odinioară din ținutul Gadarenilor la poftirea acelora.Dar ,îndată ce a plecat, a venit război, urgie, spaimă, ruină, distrugere.
S-a întors în Europa barbaria dinainte de creştinism: a avarilor, a hunilor, a longobarzilor, a africanilor, numai că de o sută de ori mai înfricoşătoare.
Hristos Şi-a luat Crucea şi binecuvântarea Sa şi a plecat.
A rămas în urmă întuneric şi putoare…
Iar voi hotărâți-vă acum cu cine vreți să fiți:
cu întunecata şi puturoasa Europă, sau cu Hristos?”.
Sfântul Episcop Nicolae Velimirovici