Readucem în atenţia publicului ortodox subiectul dosarului electronic de sănătate, cu rugămintea adresată siturilor şi blogurilor ortodoxe să repună în discuţie această temă, pe care o considerăm de importanţă vitală în perspectiva demersurilor de digitalizare a statului şi a spaţiului public.
În luna aprilie 2020 a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul CNAS nr. 442/2020 pentru completarea normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, prin care se dispune că persoanele asigurate pot solicita adeverințele de asigurat și prin mijloace electronice de transmitere la distanță:
(2) Persoanele asigurate pot solicita adeverințele prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. c), d) și e) și prin mijloace electronice de transmitere la distanță.
Articolul 7 alin.(1) lit. c) din Ordinul CNAS nr. 1.549 din 29 noiembrie 2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, se referă la adeverinţa simplă de asigurat şi are următorul conţinut:
c) adeverința de asigurat, cu valabilitate de 3 luni, pentru asigurații care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conștiință, primirea cardului național, eliberată prin grija casei de asigurări de sănătate la care este înscris asiguratul, în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015 pentru aprobarea procedurii de eliberare, a modalității de suportare a cheltuielilor aferente producerii și distribuției cardului duplicat către asigurat, precum și a modalității de acordare a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale până la eliberarea sau în cazul refuzului cardului național de asigurări sociale de sănătate;
Mai mult, în alin.(5) al articolului unic din Ordinul CNAS nr. 442/2020 se instituie obligaţia expresă a Caselor judeţene de asigurări de sănătate de a îndeplini orice demers necesar pentru a se facilita intrarea în posesia adeverinţelor de către asiguraţi:
(5) Casele de asigurări de sănătate au obligația de a îndeplini orice demers, potrivit domeniului lor de competență, astfel încât să nu fie împiedicat procesul de eliberare a adeverințelor de asigurat sau de acordare a calității de asigurat în cazul persoanelor care au solicitat adeverințele potrivit alin. (2), precum și în cazul celor care depun documentele necesare stabilirii calității de asigurat potrivit alin. (4).
Această împrejurare ne îndeamnă să reluăm apelul Părintelui Justin pentru a fi refuzate cardurile electronice de sănătate, întrucât înregimentarea de bună voie într-un sistem de evidenţă electronică presupune un compromis de conştiinţă, cu repercusiuni (grave) în viaţa duhovnicească. Având în vedere trecerea către sisteme de inteligenţă artificială şi de credit social, prin care se produc pe baza unor algoritmi, automatizat, decizii ce privesc relaţiile noastre sociale, efectele unor astfel de decizii se manifestă inclusiv în plan lumesc şi pot fi dintre cele mai nefaste.
Însă, în plan duhovnicesc, roadele acestor concesii, compromisuri şi lepădări sunt lesne de observat astăzi când constatăm o fragmentare, o împietrire şi o lipsă de unitate dezastroase în corpul Bisericii. În mare parte, noi credem că la aceasta a contribuit şi modalitatea în care subiectul documentelor electronice şi a cardului de sănătate a fost manipulat cu ani în urmă astfel încât dezbinarea şi conflictele întreţinute artificial să sufoce demersurile iniţiate cu binecuvântarea Părintelui Justin.
Pentru cei care nu-şi mai amintesc, arătăm că în urmă cu aproximativ 10 ani „cardul electronic de sănătate” a reprezentat cel mai fierbinte şi important subiect pentru suflarea civică ortodoxă, iar neînţelegerile care s-au produs la acel moment nu au fost vindecate nici până astăzi. Presiunile interioare şi exterioare Bisericii au provocat rupturi grave între diferite grupuri cu vizibilitate ale laicatului ortodox iar disensiunile atent cultivate au compromis apoi, definitiv, ideea de unitate civică ortodoxă şi de obiective civice sau politice ale credincioşilor ortodocşi.
În principal, dezbinarea s-a produs ca urmare a fricii provocată de perspectiva pierderii calităţii de asigurat al sistemului de sănătate şi a costurilor pe care această opţiune personală le-ar fi presupus pentru creştinul ortodox de rând. De partea cealaltă, cei care au îndrăznit să refuze cardul de sănătate şi să-şi asume o marginalizare sau o persecuţie soft, inclusiv în sândul Bisericii, nu au avut înţelepciunea de a purta sarcinile celor slabi, ci s-au autoizolat în atutidini de desconsiderare şi de dispreţ.
La dezbinare au contribuit şi atitudinile constante de ridiculizare de către presă şi public a celor care au refuzat cardul de sănătate din motive de ordin religios, de respingere fără discuţie a motivelor civice invocate de aceştia, caricaturizare a temerilor (card egal drac), de marginalizare şi chiar de ignorare a prejudiciilor evidente suferite de aceştia, dintre care lipsirea de acces la servicii publice de sănătate a fost cea mai evidentă consecinţă. Despre umiliri, atitudini degradante, refuz flagrant de aplicare a normelor legale sau a principiilor de echitate cele mai elementare, am putea scrie din experienţa noastră proprie.
Cert este că cei care nu au cedat presiunilor în aceşti ani au provocat adoptarea Ordinului CNAS nr. 98/2015 prin care s-a prevăzut excepţia „adeverinţei de asigurat”, acesta fiind singurul act administrativ cu aplicabilitate generală care face vorbire despre posibilitatea de refuz, de opoziţie, de nealiniere faţă de imperativul statal, din motive religioase sau care ţin de conştiinţă.
În ciuda numeroaselor demersuri pe care şi noi dar şi alte persoane le-au întreprins în aceşti ani, autorităţile au refuzat constant să modifice procedura concretă de intrare în posesia adeverinţelor de asigurat, ceea ce, în realitate, însemna că acei credincioşi care nu au vrut cardul electronic de sănătate au fost nevoiţi să se deplaseze cel puţin o dată la trei luni, în reşedinţa de judeţ, chiar şi la distanţe de mai mult de 100 de km, la sediul Caselor Judeţene de Sănătate, unde să parcurgă obstacolele birocratice şi, uneori, atitudinea mai puţin binevoitoare a funcţionarilor publici, a se aşeza la coadă şi a aştepta cuminţi să primească o simplă coală de hârtie cu menţiuni minimale, cu care să facă dovada calităţii de asigurat, adică a faptului că din veniturile lor se finanţează serviciile de sănătate la care sunt împiedicaţi să apeleze nemijlocit.
Absurdul şi inutilitatea ostentativă a acestor proceduri birocratice, denumite „red tape” în limba engleză, reprezintă un mijloc neloial de descurajare a conduitelor cetăţeneşti care nu convin statului, un instrument de declasare şi discriminare legală dar esenţialmente imorală, pentru care orice altă minoritate ar fi fost grabnic compensată şi recompensată.
Însă, începând din luna aprilie a acestuia an, prin efectul crizei Covid-19 şi pe fondul incapacităţii administrative de a gestiona mulţumitor sistemul informatic al CNAS, costurile refuzului cardului electronic de sănătate s-au inversat. Astăzi este semnificativ mai rapid şi mai comod să se prezinte furnizorilor de servicii de sănătate o simplă adeverinţă de asigurat decât să se utilizeze cardul de sănătate, iar prin înlăturarea barierelor birocratice pentru a intra în posesia adeverinţei, această competiţie între alternative a fost tranşată definitiv.
De aceea, revenim asupra acestui subiect, mai cu seamă în perspectiva digitalizării serviciilor publice, a introducerii cărţii electronice de identitate şi a demersurilor civice necesare pentru garantarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti ale credincioşilor ortodocşi.
Dincolo de dezbaterile cu caracter religios despre semnificaţia primirii cardului electronic de sănătate, dezbateri pe care le considerăm astăzi a fi de importanţă secundară, este necesară crearea unui spaţiu minimal de acţiune civică pentru a putea fi negociate soluţii şi politici publice (de digitalizare) care să nu lezeze conştiinţa noastră religioasă. Dacă atât clerul cât şi credincioşii vor cere eliberarea de adeverinţe simple de asigurat în locul cardului electronic de sănătate s-ar putea coagula un pol civic ortodox cu o idee mai coerent decât suma iniţiativelor individuale pe care le-am cunoscut până în acest moment. Nu în ultimul rând, prin refuzul cardului de sănătate şi solicitarea adeverinţei simple de asigurat se poate produce o resolidarizare a clerului şi a credincioşilor ortodocşi şi, chiar, s-ar putea vindeca răni mai vechi.
Nu îndrăznim să ne gândim la situaţia ideală în care părinţii ierarhi, sau chiar Părintele Patriarh Daniel, aşa cum a felicitat credincioşii pentru purtarea măştilor de protecţie, ar putea considera utilă şi oportună folosirea adeverinţelor simple de asigurat în loc de cardul electronic de sănătate.
Cei care doresc să intre în posesia adeverinţei simple de asigurat trebuie să trimită un email la adresele de mai jos, în funcţie de judeţul în care îşi au domiciliul:
Nr. | C.A.S. | NUME ŞI PRENUME | Telefon | |
1. | ALBA | Mariana Iacob Nicoleta Cristea Daiana Lazar | 0737508883 0737508886 0766699375 | administrativ@casalba.ro dya75@casalba.ro |
2. | ARAD | Cosma Elisaveta Stertl Cristian | 0257270202 int225 357809293 | elisabeta.cosma@casar.ro |
3. | ARGEŞ | Balta Mariana Tataru Dorian Bara Cristina Apostu Gheorghe | 0248285928/2007 0248285928/2013 0248285515/2040 0248285515/2011 | urmarire@casag.ro info@casag.ro |
4. | BACĂU | Ghinea Adrian Spetcu Marian | 0374-929-294 0747-505-016 | info@casbc.ro info@casbc.ro |
5. | BIHOR | Negrean Nicoleta Ungur Oana Ardelean Daniela | 0722 696 490 0259 476 828 TASTA 1 0259 476 828 TASTA 1 0259 476 828 TASTA 1 | e-mail@casbh.rdsor.ro casbh@rdslink.ro |
6. | BISTRIŢA NĂSĂUD | Ariton Gabriela Ciascai Ioana | 0744655430 0263213138 int 122 | logistica@casbn.ro cardnational.bn@casbn.ro |
7. | BOTOŞANI | Huţanu Radu Sebastian Onofrei | 0741280164 0741280165 | raduhutanu@casbt.ro sebastianonofrei@casbt.ro |
8. | BRĂILA | Barac Marian Burlacu Olivia |
0239627700
int.212 0339108992 int.212 0239627700 int.215 0339108992 int.215 | infoc@casbr.ro carduribraila@casbr.ro |
9. | BRAŞOV | Grigorescu Carmen Gherman Liviu | 0268547662 0268547672 | card.national@casbv.ro administrativ.sef@casbv.ro |
10. | BUZĂU | Stan AncaBaroian Nela | 0238717834 int. 203 0238717834 int. 203 | astroe@casbz.ro declaratii3@casbz.ro |
11. | CARAŞ SEVERIN | Creiniceanu Claudia Mihai Ştefănoiu | 0255/212200 int 38 0255/211518 int 38 | claudia.creiniceanu@cjas-cs.ro Mihai.stefanoiu@cjas-cs.ro |
12. | CĂLĂRAŞI | Nedelcu Gheorghe Omet-Chiru Mihai | 0722366656 0732162083 | info@casacl.ro info@casacl.ro |
13. | CLUJ | Popa Andrada Moldoveanu Ana | 0264407140 0744 773 820 | relatiipublice@cascluj.ro relatiipublice@cascluj.ro |
14. | CONSTANŢA | Dode Valeria Gheorghiu Constantin |
0799
730 441
0372
825 917 int. 1-3 | cardnational@casct.ro cardnational@casct.ro |
15. | COVASNA | Popescu Radu Kovacs Agota Munteanu Elena Liliana | 0267/352970 int 32 0267/352970 int 33 0267/352970 int 25 | rpopescu@cascov.ro cascov@cascov.ro lmunteanu@cascov.ro |
16. | DÂMBOVIŢA | Mihai Sidonelia Belu Ionela | 0724247208 0372740761 | sidoneliaion@casdb.ro; evidenta@casdb.ro ionela.belu@casdb.ro |
17. | DOLJ | Firoiu Nicolae Oprescu Gabriel | 0769055805 0769055804 | adm_sef@casdj.ro gabio@casdj.ro |
18. | GALAŢI | Haret Dorina | 0236-410111 int 335 0745105371 | evidenta.casgl@casan.ro |
19. | GIURGIU | Mîrzac Valentin Ţiculescu Manuela | 0246 -216 796 int 23 şi 31 0731374316 | cardnational@casgr.ro |
20. | GORJ | Făgăş Carmen Amalia Cioclei Claudiu Ionuţ | 0784948303 0253223940 int 3121 | cardnat@casgorj.ro cardnat@casgorj.ro |
21. | HARGHITA | Mihaly Kinga Emese Borcsa Maria Sentes Adriana | 0266310260 int 129 0266310260 int 135 0266310260 int 147 | office@cashr.ro |
22. | HUNEDOARA | Gonczi Radu Varga Liliana | 0254/219280 tasta 1-1 0254/219280 tasta 1-2 | creantehd@cjashd.ro creantehd@cjashd.ro |
23. | IALOMIŢA | Tender Adrian Dumitrascu Nicoleta | 0723737586 0243231665 int 19 0243231665 int 31 | administrativ@casil.ro cardnational@casil.ro |
24. | IAŞI | Cristian DIRDALA Cristian BALTA | 023-218630 int. 167 023-2218630 int 212 | card.national@cjasis.ro card.national@cjasis.ro |
25. | ILFOV | Lucian GOGORICI Eftimie Nicoleta | 021-2241982 int 110 0735333916 | relatiipublice.casilfov@gmail.com |
26. | MARAMUREŞ | Cristian Dorca Mircea Merlaş Mihaela Lăuran |
0262 215 207 0262 215 208 int 154 int 153 int 112 | direc@casmm.ro evidenta.asigurati@casmm.ro |
27. | MEHEDINŢI | Drăghici Sorin Cristinel Barbu Ionel Radu Ghenciu Florentin Floarea Cosmina Andreea Marinchescu Roodica | 0757028700 0252/328766/int209 0728247856 0252/328766/ int113 0252/328766(7)int 115 | draghici66@gmail.com relatii_publice@cjasmh.ro oficial@cjasmh.ro oficial@cjasmh.ro oficial@cjasmh.ro |
28. | MUREŞ | Bereczki Tunde Szabo Pall | 0265/250040 int 107 0265/250040 int 122 | bereczki@casmures.ro card_national@casmures.ro |
29. | NEAMŢ | Nicoleta Stan Sorin Pepelea Munteanu Maria Dorneanu Cristina Lilian Gavrilă | 0233/23.06.12 / int 115 0233/23.06.12 / int 151 0233/23.06.12 / int 120 0233/23.06.12 / int 114 0233/23.06.12 / int 112 | incasari@casnt.ro ti@casnt.ro incasari@casnt.ro incasari@casnt.ro logistica@casnt.ro |
30. | OLT | Neacşu Mihaela Manea Nicoleta | 0723250693 0372756693 | evidenta.casot@gmail.com nicoletamanea.casot@gmail.com |
31. | PRAHOVA | Birca Sofia Sabau Constantin | 0244/594600 int 149 0244/594600 int 149 | sofia.birca@casph.mmc.ro sabau@casph.mmc.ro |
32. | SATU MARE | COLCIAR ADINA SZABO ATTILA SZILAGYI GYORGY | 0371.340.876 0261.706.878 int 117 0261.706.878 int 119 0261.706.878 | adina@cassam.ro atty@cassam.ro gyuri@cassam.ro |
33. | SIBIU | Mandea Costela Parola Nicolae | 0269/214279 int 131 0269/214279 int 140 | cardnational@cassb.ro parolan@cassb.ro |
34. | SĂLAJ | Guia Corina Caraba Marcela | 0747014330 0260613242 int 431 0724601131 0260613242 int 429 | card_national@cassalaj.ro card_european@cassalaj.ro |
35. | SUCEAVA | Pentiuc Tiberiu Movileanu Marcel Onut Marcel | 0230/521030 int 233 0230/521030 int 212 0230/521030 int 223 | ceass@cassv.ro |
36. | TELEORMAN | Petre Sorin Virjoghe Iulian Petrica Carlla Tene Adrian | 0247317084 int.43 0247317084 int.29 0247317084 int.43 0247317084 int.38 | info@castr.ro info@castr.ro evidasig@castr.ro evidasig@castr.ro |
37. | TIMIŞ | FLORENTINA ISTRATE ELVIRA BARTOS | 0736110002 0736203656 | |
38. | TULCEA | Slavitescu Chiriachita Calinescu Veronica |
0240512449
0240516957
int 104
0752190563
0240512449 0240516957 int 2 0752061246 |
dir_ec@castl.ro
direconomica.castl@castl.ro
card.national@castl.ro |
39. | VASLUI | Chelariu Diana Vieru Ionica Vrabie Diana | 0235369104 int 114 0235315606 0235369104 int 113 | spitale@cjasvs.ro vieru@cjasvs.ro urmarire@cjasvs.ro vrabie.diana@yahoo.com |
40. | VÂLCEA | Robu Cristinela Deica Camelia | 0741657253 0250738035 0755091201 0250738035 | Robu.cristinela@casvl.ro Deica.camelia@casvl.ro |
41. | VRANCEA | Răileanu Mariana Feraru Aurelia | 0237227714 int 109 0237227714 int 112 | cardvn@casvn.ro |
42. | BUCUREŞTI | Lidia Comaroni Mirea Octavian | 0756036216 0758113516 | lidia.comaroni@casmb.ro octavian.mirea@casmb.ro |
Eu nu înțeleg cate este adresa de email la care sa trimit cererea..in tabel sunt doar niste nume
Dacă sunteți pe telefon, când ajungeți la tabel derulați spre stânga 🙂
Multumesc!Nu prea le am cu tehnologia
Felicitări! Nu știm câtă vreme ni se va mai îngădui această neputință 🙂
Mulțumim mult pt semnalare!
Tocmai le-am trimis pe mail celor de la CASMB o astfel de cerere. Să vedem dacă primesc adeverința pe mail.
Am mers acum circa 1-2 ani la sediul lor si nu am reușit să obțin adeverința pentru că nu am acceptat să parcurg procedură birocratică deranjantă impusă. Funcționarii de acolo mi-au cerut să solicit mai întâi eu în scris eliberarea, totuși, a cardului de la ghișeul nr. 1 … numai cu scopul de a-l depune imediat la ghișeul nr 2… Apoi ei urmau să-mi elibereze adeverința. Asta era o procedură prin care îmi impuneau să solicit, de fapt, cardul electronic de sănătate… adică tocmai ceea ce eu nu am dorit de la bun început, nu?
Dar, nu am avut cu cine să mă înțeleg! Am dedus că prin această procedură birocratică ilegală după părerea mea vroiau să justifice multele carduri emise dar nedorite, nerecepționate de către titulari, aspect care iarăși nu mă mulțumea. Cine i-a pus să le tipărească?
da, prin cererea de la Anexa 3 din ordinul 98/2015 eram obligaţi mai întâi să primim cardul ca mai apoi să-l predăm în schimbul unei adeverinţe simple. S-a dorit acceptarea iniţială, sub orice formă, a cardului pentru ca presiunea pentru conformism să ne descurajeze pe urmă să-l predăm şi să mai cerem adeverinţă.. dacă tot l-am primit..
Ideea e că funcţionează tactica asta. Mulţi l-au primit, au zis că-l vor refuza, apoi că o să-l returneze dar în cele din urmă au rămas cu el. Despre plimbatul pe la ghişee ce să mai zic..
Mare forţă are politica asta de nudging behavioristă. Mare putere psihică trebuie să ai totuşi ca să te împotriveşti curentului… iar ei cunosc lucrul acesta şi se folosesc din plin de toate tertipurile comportamentale cunoscute şi necunoscute nouă.
Am si primit răspuns (nemulțumitor!) de la Casa de Sanatate a Mun. București pe mail. Vi-l copiez aici:
„Buna ziua,
Procedura prin care se elibereaza, persoanelor care refuza in mod expres, din motive religioase sau de conştiinţa, primirea cardului national, adeverinta valabila 3 luni, este afisata la http://www.cnas.ro/casmb/page/procedura-de-obtinere-a-adeverintei-in-caz-de-refuz-al-cardului-national.html.
Documentele se incarca pe platforma https://www.casmb.ro/ATL_uploads_pf.php, pct. 6.”
Citind la primul link indicat, paragraful 3, am constatat că funcționarii de la București (CASMB) continuă să solicite să depunem și o cerere pt a ridica cardul:
„Cererea, pentru prima solicitare de eliberare a adeverinţei, va fi insoţita de cardul naţional, in situaţia in care acesta a fost distribuit.”
De altfel, în josul paginii de la primul link, la Fisiere atasate, se regăsește formularul „Solicitare privind ridicarea cardului de la CASMB pentru persoanele care initial au refuzat.pdf”
În plus formularul acesta are la paragraful al doilea o formulare neclară pt cei care nu au ridicat cardul nici până astăzi:
„Declar prin prezenta că revin la decizia mea de a refuza cardul naţional, vă returnez adeverinţa de
înlocuire a cardului naţional de asigurat nr. ……………… / …………………. şi solicit să ridic acest card de la
CASMB.”
Cum adică „revin la decizia mea de a refuza cardul naţional”?? Adică mi-a venit mintea la cap între timp si solicit să-l ridic?
Ce părere aveți?
da, se prefac că nu ştiu despre ordinul 442/2020 al CNAS. Pe site e afişată procedura veche, despre care am scris în articol, cea prin care eram obligaţi să ne deplasăm personal sau să trimitem pe cineva cu procură notarială.
Din experienţa proprie vă spun că s-ar putea să refuze să aplice procedura legală şi să vă ceară în continuare să vă prezentaţi la ghişeu. E totuşi Bucureşti, şi ultimul lucru pe care l-ar vrea e să vină potop de cereri pe email. Temporizează şi ei cum pot.
Reveniţi cu email şi invocaţi art. 7 şi art. 12 ind 1 din Ordinul CNAS nr. 1549/2018. În caz că refuză din nou faceţi o petiţie, după care va trebui să vă judecaţi. Să trimiteţi scanările după cerere şi act de identitate. În toţi aceşti ani eu am reuşit să mă abţin să formulez plângeri penale, însă cu greu. O singură dată eram pe punctul de a redacta o astfel de plângere, dar a doua zi a descins DNA-ul la ei.
În fine, trebuie răbdare şi să nu vă tulburaţi.
Later edit:
Da, este ok procedura de la https://www.casmb.ro/ATL_uploads_pf.php
Da, mulțumesc!
Le-am trimis scanările după cerere și actul de identitate și am primit confirmarea de primire electronică.
În plus, i-am scris pe mail acelui funcționar căruia i-am explicat refuzul de a depune și cererea de ridicare (fie si temporară) a cardului:
Către,
Casa de Asigurări de Sănătate a ………………..
Bună ziua,
Insist în a vă solicita eliberarea adeverinței fără a depune vreo cerere semnată de ridicare a cardului de sănătate! Nu observați că avem de a face cu un non-sens? Ce poate însemna că eu, ca cetățean asigurat, nu doresc cardul electronic de sănătate, că-l refuz (da, din motive religioase)?
Înseamnă atât că nu vreau să-l utilizez, cât și că nu doresc să-l primesc sub semnătură! Iar dvs., printr-un formular suplimentar în contradicție cu stipulația de la art 12 al Ordinului CNAS nr. 1549/2018 mă obligați să semnez pt a-l primi totuși, fie și numai temporar! Este hilar!
În plus, recentul Ordin 442/2020 vă obligă să îndepliniți orice demers astfel încât să nu împiedicați procesul de eliberare a adeverințelor!
Așadar, luați notă că NU doresc să semnez pt ridicarea cardului (ceea ce pt mine semnifică acceptarea sa!) chiar și numai pt a-l depune de îndată la dvs ulterior.
Vă atrag atenția că nu respectați prevederile alin.5 al art. unic din Ordinul CNAS nr 442/02 aprilie 2020 care spune clar:
(5) Casele de asigurări de sănătate au obligația de a îndeplini orice demers, potrivit domeniului lor de competență, astfel încât să nu fie împiedicat procesul de eliberare a adeverințelor de asigurat sau de acordare a calității de asigurat în cazul persoanelor care au solicitat adeverințele potrivit alin. (2), precum și în cazul celor care depun documentele necesare stabilirii calității de asigurat potrivit alin. (4).
Sublinez și faptul că, potrivit Ordinului art. 12 din CNAS nr. 1549/2018,
„Casele de asigurări de sănătate, precum şi furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflaţi în relaţii contractuale cu acestea nu pot solicita persoanelor asigurate alte documente decât cele prevăzute în prezentele norme metodologice.”
Prin urmare, vă comunic că am depus / încărcat cererea de eliberare a adeverinței si actul meu de identitate la linkul indicat:
https://www.casmb.ro/ATL_uploads_pf.php
și aștept eliberarea adeverinței prin mijloace electronice la această adresă de mail de pe care v-am scris.
Cu stimă,
aaa… înflăcărarea aceea mânioasă de la începuturi.. mi-o amintesc şi eu acum 🙂
Iertaţi şi sper să-mi îngăduiţi tonul de şagă. 🙂
Mesajul dvs e foarte bun şi s-ar putea să fie de folos celor ce s-ar nimeri pe aici. Totuşi să aveţi în vedere că funcţionarii aceia reacţionează aşa mai degrabă în virtutea unor automatisme decât că-s puşi pe dispreţuit pe ortodocşi. Asta e, trebuie să-i îngăduim, altfel riscăm să devenim procesomani, fără mare folos sufletesc.. asta cred.
Aşteptăm să reveniţi cu vestea intrării în posesie a adeverinţei. Chiar îs curios să văd care ar fi termenul de eliberare pentru Bucureşti. La Iaşi este în max 24 de ore, dar diferă de la persoană la persoană. Ştiu şi de un caz care a durat 14 zile iar altul a depăşit acest termen şi încă aşteaptă.
Am primit vestea cea bună!☺️
În 17 iulie, la o zi după solicitare, am primit în format electronic Adeverința care, în plus, mi-o vor trimite si prin poștă.
“ Buna ziua!
Referitor la cererea dvs. inregistrata cu numarul DE xxxxxx / 2020-07-16, va comunicam urmatoarele:
Rezolutie: cerere/solicitare ACCEPTATA
Comentarii suplimentare:
Am atasat adeverinta de refuz card. Originalul acesteia va fi trimis prin posta la adresa din solicitarea dvs.
Fisiere atasate:
– Adev. XXXX Ioan.PDF
Cu prietenie,”
Așadar, se poate!
D-le Vlad, mulțumesc pt susținere!
1 zi, în Bucureşti, e foarte mare lucru! Probabil am rămas foarte puţini cei care încă îşi bat capul cu aceste lucruri, ceea ce e cam trist..
Felicitări orişicum! 🙂
Apropo, partea aceea din cerere cu declar că refuz din motive religioase cunoscând dispoziţiile legii penale privind Falsul în declaraţii este de un ridicol juridic absolut 🙂
E doar un alt tertip menit să înspăimânte pe cei slabi de înger. dar cred că funcţionează şi acesta..
Ma iertati ca va intreb, mai este posibil sa returnez cardul si in schimbul acestuia sa obtin adeverinta de asigurat? Recunosc, am folosit cardul cand a fost necesar, la vremea aparitiei lui nu m-am gandit la eventualele probleme care duc la folosirea acestuia, eram cu totul strain de viata duhovniceasca.
Referitor la paragraful din articol:
„Această împrejurare ne îndeamnă să reluăm apelul Părintelui Justin pentru a fi refuzate cardurile electronice de sănătate, întrucât înregimentarea de bună voie într-un sistem de evidenţă electronică presupune un compromis de conştiinţă, cu repercusiuni (grave) în viaţa duhovnicească. Având în vedere trecerea către sisteme de inteligenţă artificială şi de credit social, prin care se produc pe baza unor algoritmi, automatizat, decizii ce privesc relaţiile noastre sociale, efectele unor astfel de decizii se manifestă inclusiv în plan lumesc şi pot fi dintre cele mai nefaste.”
Ati putea va rog sa detaliati problemele/repercursiunile pe plan duhovnicesc ale folosirii cardurilor/cipurilor? Multumesc!
Doamne ajuta!
Sigur, se poate. însă trebuie mai întâi să depuneţi cardul folosit. Cred că îl puteţi trimite şi prin poştă cu confirmare de primire, dar ar fi bine mai întâi să sunaţi şi să întrebaţi la Casa judeţeană de asigurări să întrebaţi. Tocmai ce ne-a confirmat domnul Ioan mai sus că în cazul său a durat o zi să primească răspuns..
Despre pericolele spirituale ale actelor electronice:
https://theodosie.ro/2020/01/23/biometria-problema-spirituala-cetateneasca-sau-doar-de-birocratie/
https://theodosie.ro/2020/01/16/problema-noilor-acte-de-identitate-electronice-din-perspectiva-crestina/
Parinte,dar ce ne facem cu QR code-urile ca fiecare patratel daca e calculat in matematica cabalista da 6?!
Există QR code-uri pe buletine? Sau pe pașapoarte?
Pai numai cardurile,buletinele,permisele de conducere si pasapoartele se pun?Exista acte cu QR code.
Există și codul EAN de bare, care conține 666, pe mai toate produsele; oare ar trebui să evităm să cumpărăm pâine? Asta nu înseamnă că e bine sau indiferent, dar nici să ocolim toate. Părinții contemporani au luptat îndeosebi pentru actele de identitate.
Deci cand e lepadare?Ceea ce ati spus dumneavoastra are o valoare sfanta,dar modul in care ati explicat e unul confuz…
Daca ar fi fost lepadare sa zicem in acte,ar fi fost lepadare si daca ai fi consumat un produs pecetluit?…
Lepădarea de Dumnezeu este o faptă clară și conștientă, ca și credința în El.
În ce privește 666, nu e lepădare nici dacă ar fi pe actele de identitate, dar ar fi un lucru cu care nu suntem de acord. Nu orice păcat este lepădare de Dumnezeu. E o insultă să folosim numărul 666, care are conotații negative din Apocalipsă. Nu putem fi indiferenți față de astfel de lucruri. Chiar și intenția și modul lor de a introduce acest număr în diferite coduri arată necinste. Însă nu e chiar lepădare. Pentru a se ajunge acolo, este necesar ca prin primirea actelor de identitate cu astfel de numere sau coduri să ni se ceară lepădarea de Hristos explicită sau închinarea la fel de explicită la alt dumnezeu. Deocamdată nu se întâmplă asta, dar e firesc și o datorie să reacționăm la existența 666 în buletine. E rău că e pus și pe produse, dar nu are o corelație cu identitatea noastră, nu implică un crez.
Dar trebuie atenție că se poate întâmpla să ni se ceară să ne lepădăm prin diferite forme sau structuri fără să existe 666, ci o închinare clară la un dumnezeu fals. Nu știm cum va fi pecetea și cum va acționa Antihrist. Vom vedea.
Am inteles,si,adaugand la ce ati spus dv,e de bun simt sa ai in constitutie ca nu discriminezi religia si sa pui bar-code-uri EAN-13 pe aproape toate produsele…Parinte,eu am sustinut isteriile ca CNP,banda magnetica,cipurile in acte si altele asemenea sunt lepadare.Ba chiar pe unii(dintre care cred ca unul era stilist)l-am ajutat sa scape de CNP…Si,adica toate acestea…Cineva bolnav de ficat sau altceva care suferea de schizofrenie dusa la maximum poate chiar s-a luat dupa mine si a zis ca da foc,le da inapoi statului prin posta(ilegal) sau mai stiu eu ce,sa fi murit si eu sa fiu vinovat de sangele lui…desi nu am cunostinta in asta..
Eu am marturisit dupa ce mi-am luat o palma de la Hristos ca nu e asa la CNP,iar la cardurile bancare si de sanatate sustineam alternative(salariu prin posta,adeverintele acelea carora le ziceam cupoane)…
Ma mustra tare constiinta uneori,daca nu e un drac sa ma amarasca…
Nu am la cunostinta,repet,sa fi murit cineva din cauza asta.
In primul rand,contul de pe care am sustinut acele isterii si de pe care mi-am mai retractat din greseli e sters…iar canalele pe care vorbisem in comentarii,adica cel putin unul cu Pater Kleomenis,e sters.
Bine,am sustinut si in clipuri acestea..
Urmeaza o spovedanie sa ma vindec,dar,asa,cum se pun aceste fapte si ce ar trebui sa repar si cum in opinia dv?
Eu,sincer,pun problema daca nu cumva ma fac ajutor moral la sinuciderea altora…desi nu cred ca s-a intamplat asta.
Mi-am pus email-ul noului meu cont,dar sunt acelas in orice caz.
Deci e doar un pacat obisnuit sa mananci produse cu 666 sau sa ai acte cu 666?
Nu știu cum să-l numesc, mai degrabă indiferență. Dar e diferență, cum am spus, între acte cu 666 și produse cu codul de bare 666.
Vreau un formular de asigurare
Vedeți aici: http://www.cnas.ro/casvn/page/model-cerere-de-eliberare-a-adeverintei-de-asigurat-pentru-persoane-care-refuza-din-motive-religioase-cardul-national-de-sanatate.html
Și aici: http://www.cnas.ro/page/date-de-contact.html
Doamne, ajută!
Bună ziua
Bună ziua ma numesc Ponci cornelia cum pot primi adeverința de asigurare
O puteți cere prin email de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, acolo unde locuiți dvs. Vedeți aici: http://www.cnas.ro/page/contacte-cjas.html
Bună ziua! Mă numesc Chișov Săvel lucrez ca șofer de tir pe comunitatea europeana, mă aflam la volan la Camion mergem prin Franța și mi sa făcut rău la volan, am oprit în primul peco pe autostrada și am anunțat salvarea, după ce a venit salvarea au constatat ca sînt infectat cu covid și eram într-o stare foarte gravă și mau internat de urgenta, și acuma am nevoie de o confirmare sa pot sa le confirm aici la spital în Franța ca sînt asigurat, vă rog să mă ajutați să pot să le confirm că sînt asigurat, vă mulțumesc pentru înțelegere, aștept un răspuns de la dumneavoastră, vă mulțumesc o zi buna să aveți!!! Mă numesc Chișov Săvel sînt din Galați bulevardul Dunărea nr 44 bloc b7 sc1etj 3 apt 13 lucrez la firma Dissegna logistic România strada Emil Racoviță nr 25 sector 4 București
O să înaintez o copie a comentariului dvs către CJAS Galați. Ați scris pe blogul/situl unei persoane fizice, nu pe un site al CNAS/CJAS. Doamne, ajută! Sănătate!
Adeverință de înlocuire a cardului național de asigurări sociale de sănătate pina la eliberarea cardului duplicat