În spațiul online ortodox persistă o convingere greșită că noi nu mai putem călători în afara țării din cauza UE care nu mai acceptă decât documente de călătorie electronice.

Această convingere este falsă.

Termenul de tranziție la documentele electronice este 3 august 2031, în conformitate cu art. 5 din Regulamentul (UE) 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului.

Motivul pentru care noi nu mai putem ieși din România în țări non-UE este că Guvernul României a eliminat posibilitatea folosirii pașaportului simplu temporar în scopuri turistice și a eliminat Cartea de Identitate Simplă(CIS) din categoria documentelor de călătorie.

Dacă trebuie să schimbi buletinul acum, Guvernul nu îți oferă de facto decât CEI, deși CIS este de jure prevăzută ca alternativă de identificare națională, dar nu și document de călătorie alternativ. Astfel, fără CIS și fără pașaport simplu temporar, Guvernul a anulat administrativ dreptul de liberă circulație pentru credincioșii „anticip”.

Nu există nicio dispoziție UE care să oblige la asta!

Termenul limită de tranziție din 3 august 2031 poate fi prelungit prin programele F4F sau ReFit de evaluare și modificare a legislației europene. Sunt nenumărate Regulamente cu termene amânate sau suspendate, de decenii.

Singur Guvernul României a adoptat Legea nr. 174/2024, cu intenție vădită de a forța, de a constrânge, la adoptarea Cărții Electronice de Identitate (CEI) în locul celei simple.

Guvernul României urmărește cu vădită rea-intenție să discrimineze și să prejudicieze cetățenii români ale căror convingeri religioase sunt incompatibile cu regimul de utilizare a datelor biometrice ca instrument de securizare a documentelor de călătorie și token de acces la serviciile publice digitalizate.

Partea bună este că Guvernul Bolojan poate remedia oricând această situație, în doar 3 zile, prin emiterea unei OUG de revenire la dispozițiile anterioare art. 6^1 și 17^1 modificate prin Legea nr. 174/2024 (lege ordinară). Poate oricând notifica UE -Comisia Europeană în sensul prelungirii termenului art.5 din Regulament cu încă 10 ani, până în 2041. E vorba de o simplă adresă.

Orice parlamentar poate propune abrogarea dispozițiilor Legii nr. 174/2024 în privința art. 6^1 și 17^1 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Partea rea e că pe cât de ușor de îndreptat tehnic este această nedreptate, pe atât de mare este înverșunarea împotriva credincioșilor ortodocși care priveghează față de politica de control și supraveghere biometrică generalizată.

Este esențială organizarea noastră, nu doar în ONGuri de drept comun, ci mai ales în Asociații Religioase cf Legii nr.489/2004, cu binecuvântarea Sfântului Sinod sau a unui ierarh ortodox.

Astfel putem solicita și milita direct pentru „acomodarea religioasă” a opoziției noastre în interiorul standardelor tehnice și legislative europene și naționale, prin implementarea alternativelor analogice de securizare a documentelor, prin reconfigurarea drepturilor digitale în sensul exercitării lor autentice (opt-out, consent first etc), iar nu al manipulării lor retorice.

Apărarea libertății și împotrivirea/oprirea controlului digital cer un angajament consistent căci impun foarte multă muncă, multe resurse de tot felul și, mai ales, înțelegerea strategică a mecanismelor de constrângere și învăluire.

Nu stați pe margine!

Translate page >>
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x