Circumstanţele pe care le traversează societatea românească sunt astăzi într-atât de grave prin abuzul, arbitrariul şi despotismul de stat încât credem că societatea, în ansamblul său, nu mai este capabilă să ofere un răspuns coerent şocurilor ce îi sunt induse şi care provoacă urmări ireparabile în funcţionarea legitimă a statului român şi în viaţa cetăţenilor săi. Deşi suntem mici în ierarhia socială pentru a putea promova idei atât de contondente faţă de ordinea politică, considerăm că este util să punem în discuţie, în orice condiţii, nevoia creştinilor ortodocşi de a cere lustraţia politică generală şi reconstrucţia amplă a infrastructurii instituţionale a statului român.
Acest postulat decurge de la sine din tumultul de împrejurări ce devin virale şi care fac dovada unei ruinări complete a legitimităţii statului român în realizarea funcţiilor sale esenţiale. Paleta de evenimente şi incidente care consfinţesc falimentul legitimităţii acestui regim politic este într-atât de bogată încât colaţionarea acestora depăşeşte capacitatea noastră de sinteză editorială.
Însă, dintre toate, unele evenimente se diferenţiază prin capitalul simbolic şi prin forţa probatorie de nezdruncinat, care condamnă funcţionarea în ansamblu a instituţiilor de stat şi atestă imposibilitatea traiului demn şi liber.
Preluăm în cele ce urmează un articol în care este discutat cazul bătrânei Reghina din Măgura Ilvei, judeţul Bistriţa-Năsăud, care a trecut la Domnul luni, 18.05.2020, după ce a decis să nu se mai hrănească. Cazul este cunoscut publicului român fiind vorba despre bătrâna care anterior refuzase să fie internată într-o unitate sanitară, întrucât aparent era asimptomatică, iar această condiţie medicală înseamnă că, deşi internată într-o unitate sanitară, nu ar fi urmat niciun fel de tratament medical, scopul demersului fiind unul de izolare rudimentară, nu de îngrijire sau de însănătoşire.
Deşi nu există detalii sigure despre motivele pentru care bătrâna a recurs la această atitudine, considerăm că există suficiente elemente circumstanţiale pentru a considera că refuzul de hrană a fost cauzat de presiunea psihică la care a fost supusă bătrâna în urma greşitei sale diagnosticări cu Covid19. Varianta oficială a depistării pozitive cu Covid19 pare infirmată de testele ulterioare efectuate bătrânei, cu rezultat negativ, cât şi de rezultatele negative ulterioare obţinute de casnicii acesteia.
Testarea împotriva Covid19 presupune o marjă de eroare nepermis de mare! Ea poate fi utilă pentru un diagnostic individual, acolo unde medicul poate aprecia măsurile concrete pentru însănătoşire, în funcţie de cazul particular al pacientului, coroborând acest rezultat nesigur cu alte elemente care rezultă din anamneză. Riscul pentru situaţia personală a pacientului, presupus de rezultatul fals pozitiv sau fals negativ al testului Covid19, este înlăturat în mare măsură de experienţa cadrului medical şi de procedurile medicale, iar consecinţele nefaste sunt minime.
Cu totul alta! este situaţia când rezultatul fals determină efecte străine diagnosticului şi tratamentului, atunci când un rezultat la testul Covid19 declanşează un resort birocratic ce presupune restrângerea unor drepturi cetăţeneşti, a unor libertăţi fundamentale. Cazul pacienţilor asimptomatici lipsiţi de libertate individuală şi internaţi obligatoriu în unităţi sanitare este cunoscut, fiind discutat în blogosfera ortodoxă de situl Cuvântul-Ortodox.ro.
Dacă rata de eroare în condiţii clinice de peste 30% pentru testarea Covid19 poate fi acceptabilă din punct de vedere medical, doctorul având şi alte elemente de apreciere în funcţie de care poate stabili diagnosticul şi cursul de însănătoşire, o astfel de marjă de eroare este de nepermis şi complet incompatibilă cu democraţia în cazul restrângerii drepturilor cetăţeneşti!
Mai cu seamă când este vorba despre lipsirea automată şi fără cale de recurs de libertate individuală a nefericitelor victime, de extragerea acestora din mediul familial şi internarea forţată în unităţi sanitare!
Traumele provocate de procedurile birocratice esenţialmente nelegale şi străine de orice principiu democratic de proporţionalitate şi rezonabilitate pot fi ireparabile şi pot conduce, iată, la o adevărate tragedii, la decese provocate de cinism şi umilire, la lezarea demnităţii umane într-o modalitate care murdăreşte întreaga societate şi compromite moral infrastructura instituţională a statului român.
Cazul bătrânei Reghina de la Măgura Ilvei are o componentă simbolică evidentă, subliniată de presă încă de la momentul refuzului internării urmarea unui rezultat care, ulterior, s-a dovedit fals pozitiv (testul a arătat greşit că bătrâna ar avea Covid19). Acest simbolism este cu atât mai evident în lumina împrejurărilor concrete în care a survenit decesul bătrânei.
În paranteză fiind spus, apreciem că, dacă s-a putut deschide (completamente indiferent de situaţia concretă a bătrânei) un dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor contagioase, cu atât mai mult credem că sunt elemente de notorietate publică (în raport de exact aceeaşi situaţie a bătrânei) pentru a se porni cercetarea penală pentru comiterea infracţiunii prevăzută de art. 191 Codul penal, de determinare sau înlesnire a sinuciderii, fapt ce ar da prilej Ministerului Public să-şi spele din imaginea dezolantă şi complet compromisă de apărător al drepturilor omului şi al libertăţilor fundamentale.
Semnificaţia tragică a acestui deces cere acum şi în veac, de la sine, o serie de măsuri reparatorii pentru poporul român, lucru ce a fost sesizat şi speculat în interes propriu de situl Sputnik.md, pe care noi îl considerăm însă, în răspăr cu propaganda de stat, drept o sursă validă şi utilă de informare pentru publicul român.
Articolul pe care îl preluăm mai jos pledează, conform cunoscutei linii editoriale a sitului Sputnik.md, pentru demisia celor care ocupă astăzi unele funcţii politice, argumentând convingător pentru o asemenea măsură în contextul eşecului de necontestat al statului român în gestiunea situaţiei de criză pe care singur a creat-o, pe fondul apariţiei îmbolnăvirilor de Covid19.
Dar concluzia este mult prea importantă pentru a fi expediată fără discuţii doar pentru că provine de la siteul cu pricina! Şi, în orice caz, este cu mult prea puţin în raport de ceea ce societatea traversează în aceste momente şi direcţia spre care suntem orientaţi.
Aşa cum am mai spus, considerăm că ruina legitimităţii statului român (morală, civică, culturală şi politică) este într-atât de gravă încât demisiile unora sau altora sunt complet insuficiente şi că este necesară reedificarea statului şi societăţii româneşti, plecându-se de la o cultură a libertăţii care nu poate (în sensul propriu al verbului!) fi propovăduită de nimeni altcineva decât de Biserica Ortodoxă Română, în calitatea sa de depozitară a demnităţii umane şi garantă morală a libertăţilor pentru care s-au jertfit Sfinţii Închisorilor.
Componenta educativă a Vieţii Sfinţilor trebuie reactualizată plecându-se de la experienţa celor ce au parcurs regimul totalitar comunist, s-au sfinţit şi s-au mântuit trăind în Adevăr şi Credinţă într-un mediu fundamental compromis şi ilegitim, asemănător în mult prea multe aspecte cu cel de astăzi.
Considerăm că cei care sunt credincioşi ortodocşi trebuie să ia act de politica vădit anticreştină încurajată sau cauţionată de statul român, să-şi reconsidere loialitatea datorată regimului politic actual şi să ceară netulburat să aibă loc o lustraţie politică generală şi o reconstruire a statului şi societăţii noastre pe principii de libertate şi respect pentru credinţă şi pentru demnitatea umană, astfel cum decurge din firescul existenţei româneşti pe aceste meleaguri.
Este nevoie ca cei care sunt în funcţii politice sau executive să le părăsească prin demitere, demisie şi condamnare publică (chiar individuală acolo unde este de neevitat acest lucru), răspunzând astfel pentru situaţia de înfrângere în care noi românii ne regăsim astăzi. Este, de asemenea, nevoie de măsuri de compensare morală a celor care au fost şi sunt prejudiciaţi de acţiunile acestui regim politic, pe care trebuie să-l privim în ansamblul său, distincţia între putere, opoziţie, aparat birocratic de stat şi societate civilă fiind una fără substanţă.
Există o multitudine de posibilităţi de recuperare şi cinstire, unde este cazul, a celor angajaţi astăzi în politică sau a celor care ocupă funcţii de conducere în instituţii şi organisme publice, astfel încât să nu fie comisă o nedreptate sau o risipă ci, dimpotrivă, să poată exista o societatea civilă diversificată din punct de vedere ideologic, cu adevărat liberă, nu tutelată ostentativ de Noua Securitate. Trebuie respins caracterul vindicativ al lustraţiei şi pus accentul pe caracterul reparatoriu şi absolut necesar al măsurii.
Este însă esenţial ca cei care, generic vorbind, nu au putut împiedica ruina statului român în obiectivele asumate constituţional, să nu mai ocupe, vreodată, funcţii în organigrama statului român, iar acest lucru trebuie înţeles ca o necesitate obiectivă, lustraţia având înţeles de curăţire, purificare, însănătoşire, iar nu de răzbunare.
Vom argumenta în alte articole în sprijinul acestor convingeri ale noastre deşi sperăm că necesitatea de a pune în dezbatere ideea unei lustraţii politice generale se va impune prin firescul şi logica sa implicită şi va fi preluată atât de liderii de opinie generalişti cât, mai ales, de credincioşii cu notorietate din laicatul ortodox.
În mod voit vom întârzia publicarea altor articole pe acest subiect, întrucât nu dorim ca tema să fie compromisă prin nivelul nostru precar de formulare a argumentelor, cu atât mai mult cu cât deja există şi luări de poziţie, şi acţiuni civice şi acţiuni în justiţie care, în opinia noastră, converg spre ideea de lustraţie generală ca urmare a falimentului complet a ideii de stat drept, astfel cum noi ni l-am dori edificat în lumina învăţăturilor Sfântului Neagoe Basarab.
Bineînţeles că o astfel de înfăptuire politică imediată apare ca nerealistă, dat fiind că lustraţia nu s-a realizat nici în condiţii politice mai propice decât cele care există astăzi. Dar şi acest aspect pledează pentru actualitatea ideii de lustraţie generală şi pentru reconstrucţie, actualitate care anticipăm că se va reconfirma zilnic în anii ce vor veni prin mersul lămurit al lucrurilor şi care se va impune de la sine prin puterea adevărului. Cade în răspunderea noastră, a celor mulţi sau puţini care vor rezona cu aceste rânduri, să rămânem aşezaţi în lumina acestui adevăr, indiferent de circumstanţe.
În acest context, înţelegem semnificaţia trecerii la Domnul a bătrânei Reghina din Măgura Ilvei ca simbol pentru o năzuinţă ce credem că ar trebui să fie însuşită de toată suflarea ortodoxă, urmând a trece, mai apoi, şi spre publicul generalist, neangajat din punct de vedere religios.
În mod voit am făcut apel la un articol sputnik.md, întrucât considerăm că ortodoxia are ontologic capacitatea de a transforma răul în bine, de a preschimba ceea ce, lumeşte vorbind, ar putea fi considerată o agresiune simbolică, într-un prilej de punere de bun început, inclusiv din punct de vedere civic-politic.
Victoria morală asupra comunismului totalitar, condamnarea acestei ideologii criminale şi a structurilor şi practicilor sale de putere, precum şi moştenirea şi substanţa educativă a vieţilor Sfinţilor Închisorilor pot reprezenta încredinţare pentru biruinţa noastră asupra noilor totalitarisme ale timpului de acum şi a celui ce vine, în contextul mai larg al strădaniei fiecăruia pentru propria mântuire.
Articolul Sputnik.md ce ar putea lesne fi considerat agresiune simbolică şi pe care noi îl primim ca punere de bun început a civismului ortodox pentru ideea de lustraţie politică generală:
DECESUL pentru care Guvernul ar trebui să DEMISIONEZE – și să se declare DOLIU național!
Un guvern responsabil ar trebui să-și prezente demisia! Și să declare doliu național, pentru că despre asta e vorba: când moare cineva care a devenit un simbol, e motiv de doliu național!
BUCUREȘTI, 20 mai – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Scriam acum o săptămână de cazul bătrânei de 83 de ani din Bistrița care, testată pozitiv cu coronavirus dar fără simptome, a refuzat internarea; s-a apelat la Politie, iar Parchetul de pe lângă Judecătoria Năsăud a înregistrat ieri un dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor.
Ei bine, o veste cumplită a venit între timp – supusă presiunilor sistemului, bătrâna a intrat în greva foamei și, după trei zile, a murit! Decesul a fost înregistrat luni.
Știrea a fost dată chiar de Agenția Națională Agerpres, sursa fiind şefa DSP Bistriţa-Năsăud, Anca Andriţoiu – iar DCS a anunțat decesul, evident fără a spune că e vorba de involuntara eroină – și în același timp o victimă a unui sistem pe care Mircea Badea îl numește „pușcărie”, în care ”există doctori pentru care să vindece bolnavi nu mai e de ajuns și se transformă încântați în gardieni de pârnaie”.
Iar de ce cazul este absolut grav pentru medici, pentru că, din comunicatul DCS rezultă și ce ”comorbidități” avea femeia de 83 de ani: ”hipertensiune arterială şi fibrilaţie arterială”.
Deci, pe un octogenar cu probleme grave cardiace l-au supus unui regim de tip… dosar penal și încercare de internare cu forța?! Mai mult, asiști cum persoana, din convingeri pe care nu le discut acum, intră în greva foamei?! Ce șanse avea o asemenea persoană să supraviețuiască?! În opinia mea – de observator, nu de medic – cred că ZERO!
De aceea mă întreb: oare credeau oamenii sistemului (sanitar) – nici măcar NU îi numesc medici! – că era mai important să ”respecte” regulamentul decât să facă tot ce pot pentru a-i salva viața bătrânei? Inclusiv să nu lase să fie ucisă psihic cu ”dosar penal” și alte demențe ale „statului de drept”?
Primarul comunei Măgura Ilvei spune că nu se știe dacă Covid-19 a contribuit la decesul acesteia, iar ”bătrânica a fost conștientă și cooperantă până în ultima clipă”.
Să mai vedem ce scrie Agerpres: ”Femeii din Măgura Ilvei, care era imobilizată la pat, i se făcuse un nou test pentru Covid-19 vinerea trecută, care ieşise negativ, dar în ultimele zile a refuzat să mai mănânce şi i-a fost administrată o perfuzie” – sursa fiind tot DSP.
Întrebare – se putea vindeca brusc, în câteva zile, o femeie de 83 de ani, imobilizată la pat, stresată etc? Evident, NU! Decât dacă e vorba de minuni… sau de falsuri! Da, cel mai probabil testul pozitiv a fost greșit, fals!
Să mai adăugăm un detaliu, ca să înțelegem drama femeii – în aceeași zi în care a refuzat să fie dusă la spital, ”un fiu de-al ei a fost de asemenea confirmat cu Covid-19 şi a fost internat, fără a opune rezistenţă”, dar între timp, ”acesta a fost externat, după două teste cu rezultat negativ”.
Din nou întrebare – ce fel de test a fost primul, dacă după câteva zile au fost două la rând negative? Foarte probabil, un test greșit, cu rezultat fals! Dar suficient pentru ca bătrâna să știe că i-au internat fiul!
Un al doilea fiu al femeii a primit acelaşi diagnostic şi a fost spitalizat și el! Ce vom afla curând – că a fost tot un fals?!
Bătrâna a fost înmormântată ieri dimineață ”cu respectarea condiţiilor prevăzute de autorităţi”.
Într-o postare fulminantă, scriitorul Iulian Capsali scrie că ”Dictatura politico-medicală a ucis-o ieri pe bătrâna de 83 de ani din Bistrița”.
Capsali acuză autoritățile că ”mint fără rușine, testele s-au dovedit fals pozitive inițial”, dar remarcă scriitorul – ”fost trecută, în mod cinic, ca moartă din cauza infectării cu virusul covid-19!”.
Chiar așa – dacă a fost testată negativ în final, de ce apare pe lista DCS? Apropo – ce sinistru sună acronimul DCS – DeCeSe!
Iulian Capsali scrie că toți cei responsabili vor fi ”trași la răspundere pentru crimele împotriva acestui popor!”.
Până una alta, până la tragerea la răspundere – cred că moartea acestei bătrâne – devenită un simbol al opoziției față de un sistem care acționează ciudat, chiar ilogic, aberant – merită un răspuns din partea unui guvern responsabil!
Un guvern responsabil ar trebui să explice cazul – premierul să își ia răspunderea pentru drama în care și-a trăit bătrâna ultimele zile, răspunderea pentru soluția ”dosarului penal” aplicată unei imobilizate la pat! Iar președintele să se dea jos de pe soclul de la Cotroceni, să revină empatic și chiar umil la popor – pentru că din vina sistemului pe care el îl girează a murit un om din popor – o mamă și bunică devenită simbol.
Mai mult, un guvern responsabil ar trebui să-și prezente demisia de onoare pentru moartea acestei bătrâne – mamă și bunică – devenită simbol! Și să declare doliu național, pentru că despre asta e vorba; când moare cineva care a devenit un simbol, e motiv de doliu național!
Iar dacă Guvernul NU prezintă cazul și NU și-l asumă chiar prin demisie, ar trebui ca partidele de ”opoziție” să ceară socoteală! Altfel, nu sunt cu nimic mai breze! Un fel de ”a fi sau a nu fi” partid responsabil.
Și, sincer, în afara partidului lui Ponta, nu mă aștept la reacții. Victor și-a dat demisia după ”Colectiv” deși NU a avut nicio vină! Nicu Bănicioiu atrage mereu atenția asupra dramei prin care trec pacienții din spitale. Restul… e tăcere!
P.S. Știți ce înseamnă pentru un om crescut și trăit în alte vremuri sintagma ”dosar penal”? Rușinea supremă! Acum suntem obișnuiți cu ”beciul domnesc”, cu procese, cu reclamații, asta e, suntem o lume și imorală și amorală – cică am „evoluat”! Dar pentru cei crescuți înainte de nebunia ”democrației” era o rușine până și să vină mașina miliției în fața porții! Probabil că puțini tineri înțeleg asta – dar oamenii în etate știu despre ce vorbesc. Adică rușinea ”dosarului penal” era suficientă pentru a o ucide pe bătrână!
Opinia autorului ar putea să nu coincidă neapărat cu cea a redacției Sputnik.
Ideea ce transpare din articol este foarte bună. Însă o Biserică dominată de o moralitate precum a lui Corneliu Onilă nu poate emite nicio pretenție în sensul enunțat în articol.
Să nu ne amăgim că Onilă este unic, comportamental, în BOR, în Sinod.
Noi, ca cetățeni se impune să facem tot ce ține de noi să respingem dictatura care s-a reinstaurat de câteva luni în Romania. Actorii ei sunt foarte bine deprinși cu năravurile comuniste.
Mi se pare cam mult totuși să generalizăm pt toată Biserica un comportament ca acela. Se zvonește că nu e singurul și e probabil să fie așa. Este probabil să fie vorba despre șantajarea unor ierarhi de cei care cred că pot controla Biserica. Oricum ar sta treburile, fie că vorbim despre cler sau despre mireni, cred că putem admite că așa praf au fost făcute toate că-s de nerecuperat. E limpede că nu există resurse de civism în societatea noastră să susțină o cultură a libertății și responsabilității personale așa încât, cum s-o putea, lustrația trebuie cerută, revendicată public. Cred că vom avea prilejul să facem zilnic asta în anii ce vin.
Ne-am obișnuit atât de mult cu absurdul de orice fel că îl considerăm normalitate. Dar dacă-și face cineva timp să se aplece mai cu atenție asupra chestiunilor de interes pentru noi, pur și simplu-și pune mâinile-n cap.
De plidă, noi am importat toată tema aceasta cu fakenews și grup de comunicare strategică, cu cenzură, blocare acces situri etc, plecând de la doctrina și legislația occidentală, acolo unde cenzurarea nu este interzisă expres. Vedeți ConvEDO sau Declarația UDO art 19. Dar Constituția noastră, scrisă în urma experienței comuniste, interzice „orice fel” de cenzură, deci inclusiv cea dictată de Grupul de comunicare strategică. Fiind mai generoasă, Constituția noastră se aplică cu prioritate față de tratatele internaționale. De aceea, nici cenzura facebook nu e legală, renunțarea prin convenție nenegociabilă la acest drept fiind împotriva bunelor moravuri.
Revenind la GCS, am spus că dacă aș fi DanielVla sau Gabriel Gioacăș cu OrtodoxInfo aș formula plângere penală, pt abuz împotriva intereselor persoanelor, împotriva acelor funcționari care au blocat siturile în perioada de urgență pt că în România cezura este ilegală. Așa cum Olanda și Luxemburg sunt considerate paradis fiscal, așa România este, legislativ vorbind, paradisul libertății de exprimare. Dacă aș fi occidental, mi-aș muta siteul pe .ro și hostingul aici, pentru că răspunderea juridică poate fi angajată doar în urma unor proceduri judiciare.
În fine, oriunde te uiți ai parte de realități paralele, ce ai pe hârtie și ce se face în realitate. Dar așa bătaie de joc dpdv juridic cum am văzut în aceste luni, nici pe vremea comuniștilor nu a fost.
Or, oricât de români am fi, nu se poate totuși să nu ții cont de nimic și să dispui după plac, fără nicio legătură cu normele de drept, cu principiile generale ale dreptului. Cred că lumea încă tace pentru că nu înțelege absurdul situației în care ne aflăm.
Restrângerea libertății de circulație înseamnă să nu ai voie să te deplasezi într-un anumit punct, la o anumită adresă. Interdicția de a părăsi domiciliul, cu excepții limitativ prevăzute de lege, înseamnă limitarea libertății individuale, nu a dreptului la circulație. Limitarea libertății individuale înseamnă arest (la domiciliu) cu precizarea că inculpații aflați sub această măsură au putut cere voie judecătorului să facă orice altceva în afara celor de pe listă. Noi nu am avut unde cere suplimentarea motivelor de părăsire a domiciliului.
Și câte n-ar mai fi de scris!!
Intrucat cei cu moravurile respective se cam stiu intre ei, nu credeti ca de fapt santajul ar putea fi (si) dinspre Onila spre Sinod ? Prea a scapat cu fata curata! Demisie si onoruri, ce-i asta?
Apoi, apropo de Lustratia Politica Generala, nu credeti ca inceputul corect e cel a curateniei in propria ograda? Da, stiu, e o gluma! Trebuie sa facem ascultare si sa nu judecam cand e vorba de ograda noastra! De fapt, chipurile, chiar s-a incercat acest lucru la un moment dat. Va amintiti de Grupul de Reflecţie pentru Înnoirea Bisericii ?
Da, cu dl Baconski și alții. Ideea e că pentru ortodoxie e foarte răspândită ideea unui Sinod care să condamne ecumenismul și pe eretici. Pentru politică, nu înțeleg cum, ne prefacem că lucrurile-s oarecum ok, normale. Doar că nu-i așa! Situația la nivel politic e mult mai gravă pentru că e multă, muuultă minciună. În Biserică e mai mult politica pusului pumnului în gură, ecumeniștii vorbesc doar cu ai lor, marele lor sinod din Creta îl apără cu „nu s-a schimbat nimic” ș-atât, nu-s în stare să-l discute minimal nici după 4 ani și așa mai departe. În politică falimentul e atât de grav că e nevoie de recunoaștere și asumare, altfel vom lâncezi în butaforie.. Este umilitoare și degradantă situația aceasta și, așa cum pentru Biserică cerem Sinod, în politică cerem lustrație. În continuare, noi tratăm prea în ușor interzicerea participării la slujbe și la Înviere, în condițiile în care este evidentă reaua credință și discriminarea. Nemaiborbind de batjocorirea celor sfinte, de cauționarea discursului anticreștin șamd. Toate acestea nu pot fi primite ca normale și să mergem înainte. Interzicerea participării la slujbe este un delict ce nu poate fi reparat altfel decât prin lustrație. Dar la acest delict de negândit se adaugă multe altele din sfera laică și care ne privesc direct pe noi, cei credincioși. Om vedem ce-om reuși, dar măcar bun început să punem.
Si in BOR (in cazul nostru) si in politica nationala, „baietii” sunt la toate capetele. In cazul BOR, de exemplu, dupa cum am mai intrebat retoric, cine pe cine sa judece/inlocuiasca, apropo de Creta si nu numai? Stiti bine ca au semnat in unanimitate si acolo (caz unic) si ulterior acasa in formula extinsa! Iar corectitudinea politica, sa nu uitam, a patruns chiar si in comunitatea stiintifica. Daca esti (chiar si documentat fara cusur) impotriva doctrinei oficiale (vaccinuri, organisme modificate genetic etc.) esti repudiat din lumea academica sau iti pierzi licenta!
Care este diferenta dintre stat care a dat legi abuzive incalcand libertatile oamenilor si a si interzis opinia contrara prin stari de urgenta/alerta, si conducerea BOR care a caterisit clerici pentru ca au luat atitudine canonica nemaipomenind ierarhul din cauza ecumenismului „propovaduit la capul gol”? Si acest lucru in conditiile in care si statul si Biserica se bazeaza teoretic in principal in „constructia” lor pe libertate?! Cel mai mare dar al lui Dumnezeu facut omului, nu? Conducerea BOR care a fost „mai catolica decat Papa” in ceea ce priveste restrangerea libertatilor credinciosilor!
Domnule Agache,
Slavă Domnului că încă ne mai putem exprima opiniile proprii. Diferite!
Cum vă spuneam și într-un comentariu al meu din săptămânile trecute, dacă privim lucrurile edulcorat soluția(le) nu pot fi eficiente. Sunt perdante din start!
În comentariul meu de mai sus am spus că BOR, mai ales Sinodul este DOMINAT (care nu-i totuna cu generalizat) de moravurile lui Onilă.
În 2017, Mitropolitul Olteniei a propus BOR, în Sinod, începerea unei curățenii morale în Biserică.
Nu a avut câștig de cauză, la vot.
Deci Sinodul a devenit un organism administrativ care funcționează pe bază de vot, ca la orice corporație.
Oare așa funcționau Sinoadele ecumenice care au fundamentat Adevărurile de Credință Ortodoxă?
Sinodul BOR este DOMINAT de votanți care NU au nicio treabă cu morala, și nici cu Ortodoxia Autentică.
Interdicțiile aplicate credincioșilor ortodocși, din martie 2020 încoace, au fost emise de BOR nu de stat.
Să nu fim naivi! Reiese explicit din comunicatele BOR!
La un posibil (atenție! la nuanță) șantaj de genul: „acceptați directivele noastre în privința slujbelor și a Sf.Taine, altfel prin Onilă, prtotejat de voi, cei din Sinod, până acum, o să aratăm lumii cine sunteți cu adevărat”, ce credeți că va fi sacrificat de Sinod?
Onilă? Sau Hristos?
Este o întrebare retorică, desigur! Nu-i cazul să-mi dați niciun răspuns. Mi l-a confirmat realitatea, până acum!
https://www.stiripesurse.ro/oficial-s-au-publicat-noile-reguli-de-desfasurare-a-slujbelor-religioase-lingurita-pentru-impartasanie-dezinfectata-dupa-fiecare-folosire_1467661.html
Poftim nebunia toată! La asta ajungem când ne prefacem parteneri de dialog cu dracul!
Părerea mea este că trebuie respinsă public legea, cerut preoților să nu respecte ordinul și legea și trebuie cerută lustrația! Aici nu e vorba că ei n-ar pricepe ce înseamnă dezinfectarea linguriței după fiecare folosire, sau că nu au dimensiune religioasă! Ei înțeleg perfect ce fac și ce ne cer! Vom vedea ce va decide Sinodul nostru.
Eu, nime-n drum, cer să nu se respecte ordinul întrucât e nedrept iar ordinea legală este nelegitimă!
D-le Vlad, va felicit pentru acest articol!
Deocamdata (desi cam trebuie sa ne gindim cit mai repede la o solutie), va amintesc un proverb din intelepciunea populara…„Greu la deal cu boii mici”….e trist, dureros, nu am crezut vreodata ca putem vedea cu ochii nostri adevarul…Domnul si Preasfinta Sa Maica sa fie cu noi si asa sa ne ajute Dumnezeu!
Testele PCR, imprecise. Oameni sănătoși, băgați cu forța în spitale
https://www.national.ro/news/testele-pcr-imprecise-oameni-sanatosi-bagati-cu-forta-in-spitale-684968.html/