Cu toate că a existat recent o opoziție la schimbările care se preconizau cu privire la modul de administrare a Sfintei Împărtășanii, combătută foarte bine și argumentat în Scrisoarea publică trimisă de mai mulți credincioși, se pare că modificarea cultului este promovată mai departe:
„Credincioșii s-au întors în bisericile ortodoxe grecești din Statele Unite în condiții noi și cu limite restrictive severe. În afară de distanțare și reguli igienice, s-a schimbat și modul oferirii dumnezeieștii Împărtășanii, cu Arhiepiscopul Elpidofor al Americii accentuând faptul că este mai important ca fiecare să primească Trupul și Sângele Domnului decât modul în care se face aceasta.
Astfel, deoarece a fost interzisă prin lege folosirea sfintei lingurițe, preoții utilizează de acum linguri multiple de metal separat pentru fiecare credincios și șervețele separate care sunt colectate într-o cutie și, după Liturghie, sunt arse.
Priviți cum explică preotul din sfânta biserică a Sfintei Sofia din Albani, New York, în duminica Cincizecimii, turmei cum se va face oferirea Sfintei Împărtășanii și în continuare cum îi împărtășește pe credincioși cu noile reguli.”
ΟρθοδοξιαNewsAgency
Am trait sa o vedem si pe aceasta….Doamne iarta-ne si pazeste-ne!
Filmarea aceasta mi se pare că ne arată în mod exemplar nivelul ridicat la care s-a ajuns, DEJA, cu apostazia prin (B)biserici! Asta în contextul cunoscut ca fiind destul de soft dpv al riscurilor de contaminare.
Dacă bântuia o boală cu grad mare de mortalitate, puteam înțelege unele măsuri de suspendare temporară sau de protecție – așa ca o iconomie mai ales prin raportare la necesitatea colaborării cu autoritățile laice.
Iar faza cu șervețelele unice mi se pare chiar urâtă și jignitoare rău la adresa Domnului! Ce ștergi de pe buzele omului? Nu Trupul și Sângele Lui? Și apoi le arunci la coș… (pt a le arde ulterior, da). Of!
Editat admin
Invierea 2.0 made by [ÎPS] Teodosie (..) si acceptarea diasporei a linguritelor de unica folosinta made by [ÎPS] Serafim Joanta (…) – nu sunt altceva decat cele mai recente consecinte ale tradarii sfintei credinte prin ecumenism, business religios si servilism la „Atotputernicul Cezar”.
Vă rog frumos să nu mai postați astfel de comentarii! Sunt sigur că găsiți alte modalități de formulare fără să se piardă nimic din înțelesul mesajului dvs. Nu cu fondul ci cu forma mesajului dvs am o (mare!) problemă! Este o rugăminte insistentă și vă rog să îi dați curs! Mulțumesc!
Ideea cu „Învierea 2.0” este o prostie colosală care i-a scăpat părintelui Tănăsescu, nu are rost să ne-o însuşim.
Punctual, Învierea 2.0 nu are nici o problemă, ci 1.0. Campania din jurul ei a fost proastă
Parca zicea BOR ca nu exista asa ceva in „spatiul ortodox”. Mint ăstia ca si tatal lor.
Rectificam, b.o.r-s.r.l ci nu B.O.R
Iaca ne explică frumos și CLAR cum stă treaba și Părintele mărturisitor Elpidie:
Un interviu în 3 episoade realizat de pr. Peter Heers cu Dimitrios Tselenghidis despre criza ecleziastică din prezent a Bisericii, urmările și cedările colective și individuale. De exemplu, Tselenghidis argumentează că interzicerea venerării icoanelor este o problemă dogmatică cu implicații „criminale” iar pentru cel care acceptă aceasta poate semnifica renunțarea la identitatea sa de creștin ortodox. Doar unul dintre multele subiecte abordate. Bineînțeles, un spațiu mai amplu este acordat și discuției despre Taina Împărtășaniei, inclusiv în alte episoade (interviul cu Arch. Savva).
„Not only was it heard, but it is a clear directive, at least in the framework of Greece, for the faithful to avoid venerating icons in order to avoid the spread of the coronavirus. Likewise, it was recommended that the faithful not kiss the hand of the priest and to not take antidoron from his hand, but for the faithful to take it on their own. From the purely spiritual and theological standpoint, this is not simply an error. It is not simply mistaken. There are certain things in our life which are characterized as erroneous, and there are other things which are characterized as criminal. Understood spiritually it belongs in this category. It is, in other words, an act which, when done, for whatever reason, signifies that the person has fallen away from his identity, as a believer. This is very clearly stated in the decisions of the /Seventh/ Oecumenical Council: veneration is not a matter of a recommendation or counsel for reasons of piety.”
https://oe-transcripts.now.sh/?ep=15