Un subiect care stârnește interesul greșit, dar și consternarea unor credincioși este cel legat de așa-zisul Super-Memorandum adoptat în 2014. Câteva precizări pe această temă vor pune în lumină faptul că trebuie să fim precauți și să nu ne încredem în astfel de documente pentru a nu fi manipulați, direcționați spre ținte false, bulversați și să pierdem astfel din vedere adevăratele mize și amenințări la adresa credinței și sufletului nostru.
Răspunsul Mitropoliților Neofit și Varnava la textul Super-Memorandumului
În răstimpul ultimului an circulă pe internet (pagina «ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ=APOCALIPSA», în data de 14.08.2014) un text revelator – după autorii lui –, cu titlul SUPERMEMORANDUM (data publicării: 14 august 2014), în care sunt implicați oameni politici și bisericești, că au semnat chipurile o înțelegere la Strasbourg (25-29 iunie 2014) referitoare la subiecte politice, religioase și bisericești.
Ca reprezentanți ai Republicii Cipru și ai Bisericii Ciprului, în textul în cauză sunt publicate în mod repetat numele Mitropoliților Neofit de Morfu și Varnava de Trimitunda. Amândoi Mitropoliții declarăm responsabil că niciodată nu am participat la ședințe de acest fel și, cu mult mai mult, niciodată nu am semnat cele ce se referă, cele care se opun credinței ortodoxe și conștiinței noastre arhierești. Cele scrise în numitul Supermemorandumul acesta sunt opinii ale oamenilor Noii Ordini Mondiale, față de care noi suntem diametral în opoziție.
Tot textul inacceptabil este lipsit de adevăr și orice implicare a numelor și semnăturilor noastre este cu totul ireală, nefondată și condamnabilă.
Redactorul și cei care, împreună cu el, propagă textul în cauză au singurul scop să lovească Biserica Ortodoxă, chiar dacă se auto-declară drept fii autentici ai Bisericii lui Hristos.
Mitropoliții:
✝Neofit de Morfu
✝Varnava de Trimitunda
10 iunie 2015.
Această declarație comună a Mitropoliților de mai sus este veche, din 2015, publicată pe site-ul oficial al Mitropoliei de Morfu, după cum se poate observa. Ei recunosc că textul Super-Memorandumului este pe linia mondialiștilor și este spre compromiterea Bisericii, fără a intra în detalii. Nu se pronunță dacă este autentic sau nu, dar evident că un document care conține semnături ireale este fals și inutil să fie luat în considerare.
Se pare că textul a apărut inițial în limba engleză pe site-ul ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ în data de 14 august 2014, tradus în grecește și apoi a fost retras în mai puțin de o lună. Practic a fost aruncat pe piață neasumat și preluat după aceea de alții, fără să fie cunoscute împrejurările în care a fost alcătuit și semnat.
În plus, un articol apărut pe site-ul editat de M-rea Pantokrator din Melisohori, Grecia respinge autenticitatea acestui Memorandum, împreună cu altul care ar fi fost semnat la Busan, la Adunarea CMB (2013). Deși conține multe adevăruri, totuși nu sunt suficient de multe, iar planificarea și datele puse în discuție sunt neautentice și improbabile. Există și detalii care stârnesc neîncrederea:
1) dacă cel ce le-a publicat ar fi avut dovada existenței lor, ar fi trebuit să prezinte poze, cum au procedat cei de la Wikileaks sau Ed. Snowden;
2) unii dintre semnatari nu au legătură cu ecumenismul și acțiunile anti-ortodoxe. Mitr. Timotei de Bostra nu are nici o implicație în ecumenism sau în relațiile externe ale Patriarhiei Ierusalimului de cel puțin 15 ani. La fel, nici Mitr. Varnava nu este un promotor al ecumenismului sau secularismului, ci dimpotrivă. Adăugăm că despre Mitr. Neofit cu greu se poate spune că ar fi fost de acord cu asemenea planuri.
Există un război informațional și un mare pericol ne pândește dacă ne luăm după informații neverificate și să trecem cu vederea pe cele care se petrec sub ochii noștri. Fie că Super-Memorandumul este o invenție a unor extremiști, fie o diversiune a celor care chiar au în vedere lucrurile menționate, nu avem nici un beneficiu din a da atenție la astfel de surse. E posibil să fie la mijloc și tactica de a pune în discuție lucruri grozave, exagerate, pentru ca mai apoi să fie făcută „concesii” pe placul atât al celor ce au ridicat miza, cât și al oamenilor de rând, mulțumiți că nu se ajunge așa de rău cum s-a prezentat inițial. În orice caz, discernământul duhovnicesc ne spune că sunt prea multe lucruri contradictorii și insuficient fundamentate și că dușmanul este în altă parte, aceasta nu este decât o diversiune.
Mulțumesc mult pt efortul de a descifra necunoscuta aceasta care tot bântuia pe net!☺️
Prigoana sa dezlantuit asupra Schiegumenului Serghie Romanov. Eparhia din Ecaterinburg decide alungarea Pr Serghie Romanov
Pina si poza „vorbeste”…va multumim ca „ati facut lumina” in acest caz, ca „taticul minciunii” isi tot perfectioneaza metodele de dezinformare si are o indranzeala mai mare decit ne-am imaginat scornind fel de fel pina si despre preasfinti Parinti care inca traiesc si declara cum ca ei nu au iscalit lucruri reprobabile asa cu se incearca sa ii incrimineze, cinste lor, iar cei inselatori sa ne lase, ca nu mai credem inselarile lor!
O „prorocie”, două texte diferite, aceeași sursă sau despre cum sunt atribuite unui Sfânt cuvinte pe care nu le-a spus
Saint Kuksha of Odessa ‘Oh raven, raven, you fed the Prophet Elias in the wilderness; bring me too a piece of pirogue.’
https://iconandlight.wordpress.com/2018/10/21/saint-kuksha-of-odessa-oh-raven-raven-you-fed-the-prophet-elias-in-the-wilderness-bring-me-too-a-piece-of-pirogue/
61. Orthodoxy and the Destiny of Russia
http://orthodoxengland.org.uk/ocet61.htm
Unde poate fi sau a fost citită această „prorocie” în limba română:
https://saccsiv.wordpress.com/?s=Kuksa&submit=C%C4%83utare
https://ortodoxinfo.ro/2017/01/24/profetia-cuviosului-kuksa-al-odesei-1875-1964-despre-sinodul-al-optulea-si-despre-unii-dintre-fiii-lui-duhovnicesti-ce-vor-trai-pana-vremea-antihristului/
https://ortodoxinfo.ro/2019/12/10/vaticanul-si-fanarul-pregatesc-un-sinod-ecumenic-sa-fie-al-optulea-cel-profetit-de-sfantul-kuksa-al-odesei/
Sfântul Nil Izvorâtorul de Mir despre Sinodul al VIII-lea Ecumenic
https://ro.orthodoxwiki.org/Sinoade_Ecumenice
[…]
Cuviosul Nil Izvorâtorul de Mir spune că în viitor va avea loc un Sinod pe care îl numește Sinodul al VIII-lea Ecumenic (rezultă de aici că cele considerate de unii ca fiind al Optulea și al Nouălea nu sunt ecumenice):
Și oare câtă tulburare are să se facă în timp de 100 de ani, adică de la 7400 până la 7500 de la zidirea lumii? Ce răpiri or să se facă? Ce amestecare de sânge, stricare de copii, sodomie, curvie, preacurvie și toate alte fărădelegi pierzătoare, și pricire neînce-tată, încât nu o să se găsească nici începutul, nici sfârșitul între toate neamurile? Și pe urma celor mai de sus o să se facă al optulea Sobor. Acesta o să aleagă binele din rău și pravoslavia din eresuri, precum la arie se alege grâul din pleavă și din paie: grâul pentru oameni și paiele pentru foc. […] Și atunci o sa se facă o adunare (sobor) ca să șadă pe douăsprezece scaune. Adică după pierzarea agarenilor o sa se facă al optulea sobor, și acesta o să aleagă fierbințeala din cenușa cea rece, adică pe cei cu evlavie și nevoitori o să-i aibă la mare cinste. Iar răceala, adică pe cei fără de evlavie și defăimători ai vieții monahicești, o să-i arunce în loc netrebnic.[4]
[4] Sfântul Cuvios Nil CAVSOCALIVITUL Izvorâtorul de Mir, Minunile, vedeniile, cuvintele preacuviosului părintelui nostru Nil, Izvorâtorul de Mir, Cavsocalivitul, Ed. Σοφία, București, 2011, p. 96, 254.
[4] Sfântul Cuvios Nil CAVSOCALIVITUL Izvorâtorul de Mir, Minunile, vedeniile, cuvintele preacuviosului părintelui nostru Nil, Izvorâtorul de Mir, Cavsocalivitul, Ed. Σοφία, București, 2011, p. 96, 254.
SFÂRȘITUL OMULUI DIN Sfintele Scripturi și din scrierile Sfinților Părinți Despre sfârșitul lumei DE Smeritul între monahi ZOSIMA PASCAL PRODROMIT. EDIȚIA V, București, 1937, pp. 11-12:
[…]
Cuvânt către cititori
[…]
Sfântul Ipolit papa Romei zice: că după ce vor trece zece împărați ai Romanilor, adică după căderea Turcilor, al unsprezecelea va împăr[ă]ți Antihrist. Iar sfințitul mucenic Metodie al Patarelor, zice că în vremea aceea când va cădea Turcia, va veni Filip al șaselea cu 18 limbi (națiuni) și va face războiu care n’a fost nici odinioară. Și atuncea vor pune îngerii împărat la Constantinopol care va împărăți 32 de ani și acesta va goni pre Turci și îi va împărți în trei părți. O parte o va boteza, a doua îi va supune sub sabie, și a treia o va goni cu mare mânie. Și întorcându-se de la războiu i se vor descoperi toate comorile cele ascunse în pământ și se vor da în mână lui, și atuncea se vor duce la dânsul toți din toate părțile și își vor cere părțile țărilor care au fost robite de alți împărați, și își vor lua locurile care le[-]au stăpânit alții cu nedreptate pentru că zice: și se vor întoarce firește carele la cuiburile părintești, că zice Sfântul Metodie: și boul va răgi: adecă țară noastră care era de jaful tuturor. Așijderea vor face națiunile, și își vor lua părțile lor firește care. Că împăratul acesta așa va fi de bun și pacinic că va fi ca un tată al tuturor.
Zice sfântul Andrei cel nebun pentru Hristos: și va îmblânzi pre neamul cel plăviț (adecă Bălan) să vede că pe Ruși. Tot acest sfânt zice: că atâta aur are să fie de mult în Constantinopol în cât cu lopata îl va întoarce, și vor fi săracii ca și împărații de bogați. Și iar zice proorocul: și să vă umplea pământul lor de aur, și de idoli, (adecă de patimi), și va stăpâni în vremea aceea mai mult curviea, că de la al doilea împărat va începe desfrânarea curviei.
[…]